Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-05, 13:05   #1
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
egen "flik" för egenstygnsätning

Hej!
Det är så många som gör egna stygnsättningar till maskinbroderier.
Skulle vi inte kunna få en egen flik där vi kunde lägga upp egen händiga broderier som vi kan dela med oss av.

Det skulle vara lättare än att leta i alla forum om det finns några...

Anne-Lii
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 13:24   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det bättre om du ställer frågan i forumet som heter sysidan. Där läser administratörerna mer än på andra ställen.

För övrigt är jag kluven till din fråga. På sätt och viss blir det ju lättare att hitta, men jag vill samtidigt inte ha för många forum eftersom det blir bökigare på det stora hela. Tycker sökfunktionen funkar rätt bra. Har märkt att många inte vet hur man söker, t ex är det många som inte vet hur man använder * för att få större träff vidd.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 13:34   #3
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
Håller med dig Anne-Lii,vore jättekul med egen flik för stygnsättning.Då vi har blivit många som håller på med detta.
Där man kan dela med sig med broderier och kunskap.
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 13:45   #4
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Ja, jag menar eggen flik som de där uppe, nyheter, artiklar osv.

Då behöver man inte söka så mkt.

Ska ta kontakt med administration...
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 14:29   #5
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag ställde samma fråga i fliken sysidan längst ner. Tycker också att det skulle vara lättare att dela med sig och hitta brodyrer som är skänkta, om alla var samlade på ett ställe.Det är så många brodyrer man missar annars, när man inte vet var dom finns.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 14:48   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Låter som en bra ide tycker jag. På så vis kan man ju lätt gå och kolla just när man behöver något, och se om det kan finnas där.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 15:12   #7
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Jag instämmer till fullo!! Skulle också önska ett eget ställe att leta på! Har inte kommit så långt i min stygnsättning ännu, men gubben börjar bli duktig... Jag tror han får sköta den biten, så syr jag istället!! Detta gör ju honom mer delaktig i min hobby och det är bara positivt, tycker jag.
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 15:38   #8
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Det räcker väl med en tråd i ett forum under Maskinbrodyr, och en sådan tråd startade jag för några år sedan. Bara det att det blev fler trådar... men det är ju inte enbart mitt fel .
Här är tråden:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...=&threadid=351
Om man bara håller den aktuell och fyller på, så är den inte så svår att hitta.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 15:50   #9
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Problemet är just att det kanske inte går att hålla en tråd vid liv hela tiden och att den lätt förgrenar sig. Då känns det som en flik hade varit bättre.Lättare att hantera, även om det går ett tag mellan gångerna.Är säkert också lättare för nytillkommna som inte känner till att det finns en sådan tråd gömd i maskinbrodyrfliken.

Senast redigerad av chery den 2008-01-05 klockan 16:01.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 16:10   #10
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Hej igen!
Jag har lagt upp ett broderi på länken som gunnsan visade oss,
men det är ju så att de försvinner ganska fort när det finns så många olika trådar i forumet.
Jag tycker ändå att det är bra med en egen flik...
Anne-Lii/Junia
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 17:15   #11
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Problemet med att ha dem i en tråd är ju dels att tråden "halkar ner" om den inte blir "klistrad" (men det kan den förstås bli), dels att det blir en väldigt lång tråd när alla kommentarer och tack ska in i den också. I så fall tycker jag den tråden ska vara vikt åt bara stygnsättningar, inte kommentarer.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 17:41   #12
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Citat:
Junia-Nanne skrev:
Hej igen!
Jag har lagt upp ett broderi på länken som gunnsan visade oss,
men det är ju så att de försvinner ganska fort när det finns så många olika trådar i forumet.
Jag tycker ändå att det är bra med en egen flik...
Anne-Lii/Junia
Den här gången försvann det extra fort... men det var nog för att mönstret var copyright-skyddat och inte tillåtet att lägga in här. Det står en hel del om detta i den tråd som är "fastspikad" högst upp under Maskinbrodyr.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 10:15   #13
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Från en som inte kan stygnsätta alls men tycker det vore bra med en egen flik för det. Det är svårt att söka i forumet, de gånger jag sökt något har jag använt för få bokstäver, det går inte att använda flera ord och det lyckas inte heller med citationstecken och när jag lyckas med att söka så finns det oftast inget på det. Antagligen gör jag fel men vet inte vad.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 10:31   #14
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Ann-Marie skrev:
Från en som inte kan stygnsätta alls men tycker det vore bra med en egen flik för det. Det är svårt att söka i forumet, de gånger jag sökt något har jag använt för få bokstäver, det går inte att använda flera ord och det lyckas inte heller med citationstecken och när jag lyckas med att söka så finns det oftast inget på det. Antagligen gör jag fel men vet inte vad.
Du gör nog inget fel som inget hittar. Problemet är att flertalet använder sig av rubriker som är helt tokiga. Ta bara exempelvis x, hjälp, åhhhhh.
Vem söker på det?

Så är jag ense med trådskaparen att en egen flik vore bra
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 11:25   #15
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
Ann-Marie skrev:
Från en som inte kan stygnsätta alls men tycker det vore bra med en egen flik för det. Det är svårt att söka i forumet, de gånger jag sökt något har jag använt för få bokstäver, det går inte att använda flera ord och det lyckas inte heller med citationstecken och när jag lyckas med att söka så finns det oftast inget på det. Antagligen gör jag fel men vet inte vad.
Man måste ha minst fyra bokstäver i ordet men det räcker med tre om du sätter en * i slutet. Man kan även använda * i början. Med hjälp av * kan du hitta ord som börjar eller slutar på en viss kombination. Söker du på *brodyr då får du upp allt som slutar på brodyr t ex maskinbrodyr och blombrodyr. Eller sök på brod* och du får upp allt som börjar på brod t ex brodyr och broderi.
Visst kan man söka på flera ord men det kan vara svårt att hitta två exakt rätt formulerade ord i samma text, men med * med i något eller båda orden så funkar det bra.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons