Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-19, 10:21   #1
Maya Maya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 119
Bildforum under varje rubrik???

Hej
Har tänkt mycket på att det visas så otroligt mycket bilder med fina alster på den här sidan som jag missar.
Det finns så många som aldrig får en kommentar på sitt arbete, därför att det läggs in ny bilder hela tiden.

Allt detta är mycket synd.

Jag undrar om man inte skulle kunna ha ett bildforum under vaje fack dvs i mitt fall quiltobjekt under forumet Quilting broderi under broderi etc. Dvs inne på disskusion sidan
Dvs under varje forumsrubrik skulle finnas ett eget bildgalleri, som intresserade inte missar , då tror jag att det skulle bli livligare disskusioner och en större tillväxt av kunskap och glädje och framför allt fler kommentarer på bilder,för det är ju därför som bilder läggs i här eller???
Gunilla
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-19, 10:27   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
I princip finns det redan. Om du söker på bilder och klickar i vilken kategori du vill titta så får du upp de kategorierna. Här kan du också välja en massa andra förutsättningar.

Förutsättningen är dock att alla fyller i till vilken kategori ens bild hör när man laddar upp.

Sedan skulle kanske kategorierna ses över.

Senast redigerad av Alvan den 2006-11-19 klockan 10:31.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-19, 10:56   #3
Maya Maya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 119
Hej Cecilia,

nog vet jag det...
men jag räknar med att människan är 'lat' av naturen och ville bara ge den en puff.
Dessutom vad skall vi med tekniken till om inte göra saker mera lätttillgängliga.

Egentligen så tillverkar vi saker alla som chattar på den här sidan så bilden eller alstret borde ha en mycket mera självklar och central plats än orden. Tips och information är livsviktiga men det vi har att visa upp säger mera än ord, för mig.
Titta på den här blogen, min favoritblog. jag gillar att se bilder tillsammans med ord och för- klaringar, kommentarer av ägaren.http://fibermania.blogspot.com/
Men en blog är mera exklusiv, kräver mera kunskaper och tid att sköta, blir mera svårtillgänglig för dom flesta.
Gunilla
Bifogade bilder
 
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-19, 11:07   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag är beredd att hålla med dig det kan vara lättare och tydligare men jag har ingen riktigt bra åsikt om hur det ska göras.

Ditt förslag är iof bra men jag tror det kanske är för omständigt att göra nu på sysidan, det blir ju ett helt nytt upplägg och det kräver en hel del jobb för att bli bra.

Dessutom gillar jag upplägget på sysidan som det är idag. Tycker det är skönt att text och bilder är åtskillda i den grad det är nu. Men någon typ av tydligare indelning i albumet kan jag också tycka vore bra.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 08:38   #5
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Jag ska vid tillfälle titta igenom kategorierna för bilderna och se om det går att göra bättre. Hör av mig när jag börjar kan nog behöva lite hjälp och goda råd då.

Mvh Ulrika
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 13:17   #6
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Nu har jag tittat på kategorierna för album och bilder. De kategorier som ligger där idag är ju desamma som för länkar och det passar ju inte så bra in, här är lite förslag på nya kategorier. Fyll gärna på eller tyck till om listan.

Applikation
Handbroderi
Heminredning
Kläder
Knypplat
Korsetter
Maskinbroderi
Mjuka leksaker
Quiltat
Stickat
Virkat
Väskor/necessärer mm.
Vävda saker

Mvh Ulrika
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 13:47   #7
barwin barwin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 278
mjuka leksaker?
barwin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 13:52   #8
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Lägger till "Mjuka leksaker" i listan i mitt inlägg ovan.
Mvh Ulrika
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 14:43   #9
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Kategorin kläder bör nog delas upp i flera kategorier, annars kommer den blit otroligt stor.

Ex
Kjolar
Klänningar
Överdelar
Herrkläder
Historiska kläder
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 14:52   #10
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Då bör nog barnkläder vara med också och sedan tror jag mer på underdelar än på kjolar så får vi med byxorna också samt kanske också övriga kläder där man kan stoppa in sådant som mössor, underkläder m.m Så min kläduppdelning skulle bli så här:

Överdelar
Underdelar
Klänningar
Barnkläder
Herrkläder
Historiska kläder
Övrigakläder

Senast redigerad av Alvan den 2006-11-20 klockan 14:56.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 15:27   #11
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
en för övrigt/annat skulle ju vara bra...
så jag vet vars jag ska ha mina pärlgrejer
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 15:59   #12
Maya Maya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 119
Hej igen,

Alla ovan förslag är säkert en för bättring.
Jag vet inte om jag fått fram vad jag menade i mitt första inlägg.

Försökre igen:
Jag skall ta ett exempel med mig själv som objekt.
Om jag har lagt in en bild, så får jag ofta någon kommentar tills nästa bild kommer in. Sen är det slut med kommentarerna. Med den stora tillströmning av nya entusiastiska medlemar som är så ortolit kreativa ,läggs det in bilder nästan var 5:e minut. Hur många hinner få en kommentar???
Därför ville jag med mitt förslag ,ha flera 'bildfiler' direkt kopplade under resp forum tex Dom som quiltar lägger bilderna i detta forum.

Jag tror att vi alla på detta sätt skulle få se dom bilderna som vi är mest intresserade av och att det skulle bli fler kommentarer och en ännu mer levande debatt.

Det hör ju också till saken att många har ett jobb för livsuppehället och har inte så mycket tid att surfa runt och leta.
Gunilla
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 21:19   #13
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Så du menar att rubrikerna skulle vara väldigt starkt knutna till forumen?
Det jag menade var snarare att man kan gå in och se vad för nya quiltbilder det kommit sedan man var inne sist.
Varför ska de vara knutna till forumen?
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 21:56   #14
higgins higgins är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 78
Jag håller helt med Magdalena. Forum för sig och bilder för sig! Det tycker jag verkar vara en klar förbättring.
higgins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 22:27   #15
Maya Maya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 119
Just det ,man kan gå in o' se vad som är nytt sen sist av quiltbilder. För det jag önskar mig är ju just att det finns en bildfil till varje forum inte att alla bildfiler är samlade för sig utanför forumen som det är idag.

Nu måste jag gå in och söka på Albumet quilt, för att få se nya bilder,men avigsidan är ju att jag får ju upp alla gamla quiltbilder också som jag redan sett, dvs om jag inte nöjer mig med att bläddra bland dom som kommit in just idag eller ännu värre dom senaste timmarna.
Sammanfattningsvis jag tycker att det nuvarande systemet är otillgängligt,kräver ett noga letande för att bläddra igenom vad som har hänt sedan jag var inne sist. Det tar åtminstone för mig för mycket tid.
Gunilla
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons