Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-11-27, 14:36   #1
Bemmi Bemmi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 2
Vilken täcksömsmaskin?

Tomten har hintat att han kan komma med en ny symaskin till mej Förra julen fick jag en efterlängtad overlock, och insåg rätt snart att man vill gärna ha ytterligare en maskin. Täcksöm! Eftersom jag känner mej väldigt ny på detta fortfarande, så undrar jag om det finns någon maskin som anses vara lättare att förstå sej på an andra? Overlocken jag har är en Huskylock s 15, känner mej inte 100 % nöjd med den, men det kan ju som sagt vara min okunskap som ställer till det och inte maskinen. Tycker det verkar krångligt med en kombinerad maskin, och jag har plats för 3 st. Har läst massor av inlägg här, men blir inte riktigt klok på vilken jag ska välja. När jag börjde med overlocken hittade jag massor av info på nätet och efter några veckor va jag igån, finns det nån bra sida på nätet där man lär som om täcksöm? Jag har ingen aning om hur man syr med en sån?
Är supertacksam för allt ni kan tips mej om!

Mvh Åsa
Bemmi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 11:46   #2
kojbojflickan kojbojflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 6
Hej.
Jag har en janome cover stitch och den gör tre raksömmar på ovansidan och en coverstitchsöm på baksidan.

Coverpro ska det va.http://janome.se/prestashop/product.php?id_product=1804
kojbojflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-01, 12:18   #3
LisaLejon LisaLejon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 206
Unhappy

Klokt att köpa en till maskin. Jag sålde min oveerlock och köpte en kombimerad och det har jag ångrat många gånger. Det är ju lite mickligt att ställa om maskinen så det har gärna blivit.några plagg liggande som det bara är täcksömmen kvar på. Skulle gärna ha två maskiner istället och det skulle säkert blivit billigare.
LisaLejon är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons