Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2004-12-09, 12:34   #16
Avsl090119 Avsl090119 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 65
svar till "oseriös säljare"

Hej!
Att man drabbas av sjukdom kan ingen förutspå och
kraschade datorer m.m
Det du däremot skulle ha gjort är att du skulle lämnat över ärendet till någon annan, om det inte fanns någon annan i din affär så skulle du lämnat över till någon annan försäljare.
Allt för kunden!
Du hade vunnit mycket på det.
Eller så kunde du ringt upp henne och sagt som det var.

hälsningar Thua
Avsl090119 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-09, 16:57   #17
martina martina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Jag tycker det låter konstigt med allt det där bränna program hit och dit. Det är olagligt att bränna allt licensskyddat material. Och att öppna kundens paket låter också helmysko. Det värsta för en kund är ändå att när man försöker ringa och reda ut saken så får man inget ordentligt svar. Visste du inte när du sålde maskinen att det var så svårt att ordna med tillbehörsprogrammet??? Fortfarande mycket som är konstigt? Ingen kund ska behöva bli så ledsen som tjejjen som startade det här forumet för att man gjort något så roligt som att investera i en ny symaskin.
martina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-09, 17:07   #18
brothera brothera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 4
Hej igen...

Tyvärr har det blivit en vana att packa upp programmen eftersom det allt som oftast ligger fel böcker i dom. Och i detta fallet även fel skiva.

Tyvärr så är som sagt v5 slut på lagret och det hjälper inte till.
Därför kunde jag inte be någon annan skicka saker som dom inte har.
Jag har fått tag på skiva från kollega utomlands.

Anna har fått kartong med helt program, ingen uppdatering!
Det är samma kartong till både full/update, med en liten klisterlapp på update.

Dom program jag hade kvar var sådana som jag köpt hos kollegor utomlands när brother sverige hade problem att få fram program.
Vilket gör att jag har svårt att be brother sverige byta ut updateskivan mot en full.
Men det är nu ordnat...

Brother har ingen plobering på sina paket, vilket gör att det går att öppna utan att skada dylik.
Jag ser det som en service att kolla i paket som ska skickas just för att kunden ska komma igång snabbt, då slipper man mer problem är min erfarenhet.

För om jag nu hade haft en engelsk bok & en v5 skiva och lagt i paketet hade allt varit grönt och alla hade varit glada.

Skivan jag skickade först var för att Anna skulle komma igång (vilket har gjort att Anna har kunnat köra programmet innan, bara fel av mig att inte kolla vad det var på första skivan innan jag skickade den), och den riktiga skivan ligger på posten sedan 3 tiden idag på väg till Anna.

Så det ska nog bli en trevlig jul för Anna framför datorn på lediga stunder.

Än en gång,
Må gott & sy lungt
Kaj
brothera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-09, 18:45   #19
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
Betydligt gladare !!

Hej på er !!

Tänk att allt detta kunnat undvikas men lite mera info.
Jag har ju inte fått någon sådan överhuvud taget. Hade jag vetat innan varför det inte kommit någont program hade det inte kännts så farligt att vänta, men nu har jag istället gåt och hoppats och undrat varför det inte har kommit.

Likadant när det gäller skivan. Jag hade inte reagerat om jag hade vetat att det kopian bara var tillfällig. Inte ens när min man frågade varför det var en kopia fick han veta att det skulle komma ett orgianl senare.

När det gäller "felbränningen" så kan det ju hända alla om man inte kontolerar skivan efter att man har brännt den. Dessutom kunde det varit värre musik, Beatles är helt ok och skivan kommer säkert till andvändning ;-)

Så till den öppnade förpackningen. Jag har nog inte funderat över det om det inte hade varit en bränd skiva. Det är ju som Kaj skrev att det är ingen plombering på den från början.

Kan tillägga att jag redan idag (torsdag) har fått en ny kopia som fungerar ( skan snart prova det lite mera). Jag ser fram mot att få en instuktionsbok på ett språk som jag förstår.

Jag håller helt med om att det är en fantastisk maskin. Jag är väldigt nöjd med den och bättre kommer det att bli nu när jag kan brodera lite egna saker.

så till sist ett litet tips till dig Kaj.
Informera mera !!!
Ring om det blir problem, skicka med en liten lapp om du tex. skickar en kopia. Det skulle lösa mycket och undvika sånna här situationer. Det tar ju dessutom inte så lång tid.

/Anna
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-12, 14:48   #20
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Ja tänk så fort det går att agera då man faller under offentlighetens ljus och ens affärsmetoder kan tänkas innebära ekonomiska konsekvenser i form av förlorade kunder!! Förstår inte varför det skulle medfölja ett gammalt utgånget program i stället för den senaste versionen. Hoppas Anna får ordentlig kompensation för sitt besvär. Nä, Kaj har nog inte bara bränt sina CD utan även sina skepp......

MVH Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-12, 16:52   #21
brothera brothera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 4
Hej Barbro.
Tack för ditt inlägg i det hela...

Det "utgånga" paketet var helt överenskommet mellan mej och Anna och Anna fick ett bra pris och även andra saker på köpet,
så du kanske inte ska klaga för mycket utan att ha alla fakta.

Jag kan bara beklaga vad som hänt, men i det hela är det en sak mellan mej & Anna.

Jag önskar dej Barbro & alla er andra en lugn och trevlig december.

Må gott,
Kaj
brothera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-14, 09:43   #22
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
Hejsan !

Tänkte rentvå Kaj lite ;-)

Som han skrev så skulle det vara v 5 och jag fick ett bra pris.

Jag har nu dessutom fått min orginalskiva och har även blivit kompenserad för det som har hänt.

Så ny går maskinen på högvarv här hemma.


/Anna
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-14, 09:47   #23
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Härligt att höra Anna!
PE Design är ett mycket bra program, och du har en väldigt behändig maskin också!!
Slit inte ut den direkt bara!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons