Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-12-26, 16:17   #1
Blanka Blanka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 51
brodyrtråd!!

Är det någon som har några erfarenheter av att skicka efter brodyrtråd.
Har precis köpt min designer1, så jag är nybörjare på det här.
Hur många rullar jag än köper,så fattes det ju alltid någon färg ändå när jag kommer hem.
Har sett förpackningar på tex.160 eller 240 rullar i olika färger, som går att skicka efter från USA.
Är det någon som vet kvalitet-prisbild osv. är det värt pengarna, som jag förstår kommer det att kosta ca 3000.- men då har man ju tråd rätt länge, eller?
Vilket företag ska jag välja, osv?
Blanka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-26, 16:31   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag har köpt 260 rullar brodertråd från USA.
Mycket snabb leverans, och bra tråd.

Du kan även läsa foruminlägget jag gjorde.
"Jag har shoppat tråd"

http://www.abc-embroidery-designs.co...idery_Threads/
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-28, 21:42   #3
lottisen lottisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 105
Brodertråd

Jag har skickat efter tråd från U.S.A.2gr.på 3 veckor.
Första försändelsen var undertråd.Den tog 6dagar efter jag betalat.Leverans ända till dörren.Försändelse nr.2 var 350 trådrullar.Den betalades den 11dec.Den leveransen kom idag-till dörren.
Har du tur -slipper man undan momsen.(om paketet fastnar i tullen)Billigt o bra tråd.Sök runt lite på Ebay-o ta kontakt med firmorna som säljer.Det kan ta lite tid om du bara vill fråga.Men bestämmer du dig för att köpa går det fort./lycka till/lottisen
lottisen är inte uppkopplad   Svara med citat