Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-10, 17:12   #1
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Thumbs down Symaskinspriser på nätet...

Jag irriterar mig över att det ska vara så himla svårt att hitta priser på symaskiner. Priser har för dom flesta av oss viss betydelse...

När jag sitter och "porrsurfar" (dvs kollar symaskiner) gör jag det oftast sena kvällar. Det är tyst och man får sitta i fred Ser något intressant men har ingen aaaning om vad det kostar och symaskinsbutikerna har stängt. Då vet man ju inte vad man ska drömma om den natten, för det är kanske ingen idé

Dom flesta företag (över huvudtaget) har rekommenderade priser som dom får höja eller sänka efter tycke och smak. Det gäller även symaskiner. På Brothers hemsida visar dom rekommenderade priser, men jag har inte sett det någon annanstans. Även om det är rekommenderade priser, ger det ju en fingervisning... Dåligt av symaskinstillverkarna, tycker jag.

Vad tycker ni?

Hälsningar Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 17:34   #2
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Detsamma har stört mig oerhört när det gäller tilbehör också, det verkar helt omöjligt att hitta ens rekommenderat pris på t ex pressarfötter.

Det slutar med att jag inte köper nåt, för det verkar alldeles för jobbigt att vänta på dagsljus och öppettider innan jag ska fara in till stan och fråga på saker som kanske ändå är för dyra för att kännas befogade... och jag är sån som gärna vill vara lite påläst innan jag försöker handla nånting över disk.
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 19:20   #3
Giza Giza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 114
Det där blir jag också helt knäpp av. Hade det stått ett rekommenderatpris på tillverkarens hemsida så vet jag ju också om en återförsäljare är helt ute och snurrar eller om det bara är att klippa till direkt. Om jag nu skulle ha tålamodet att vänta tills butiken öppnar och någon behagar svara i telefon .
Giza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 19:36   #4
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Fast något som är jättekul, är att det blivit sån fart här på sysidan! Hinner ju knappt med...

//Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 19:44   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Vart tog mitt inlägg vägen??? Kanske hamna i fel forum i farten, hur som hels detta skrev jag:

Det är gott om "sentimentalpriser" där ute men man kan ju alltid försöka pruta.

Nu tror jag att jag börjar bli för trött! Det är ju nu jag är inne på fel forum!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 20:30   #6
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Det är också en kategori som inte finns representerad på sidor som t ex http://se.pricerunner.com/ som annars är jättebra när man ska köpa andra apparater till hemmet... tror ni att vi skulle kunna påverka dem att börja jämföra symaskiner och tillbehör om vi mejlar dem?
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 20:40   #7
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Skicka dom en länk till den här diskussionen! Då ser dom hur många vi är...

Om man ska hitta symaskiner, vilken kategori ska man månne söka efter då? Det är inte med strykjärn, fast man skulle kunna tycka det... Det är hopplöst att hitta symaskinsaffärer och tygaffärer via t ex eniro.se också...

Fast OBH Nordica har en bra hemsida! Inga symaskiner, men jättemycket och jättebra information om deras produkter. Inklusive rekommenderade priser!!!
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 20:46   #8
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Nå, än så länge är vi bara 4 personer i den här tråden

Men hela forumet visar förstås på hur många vi är som brinner för sömnad... och sömnadsrelaterade prylar, hur dyra de än är!
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 20:53   #9
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Men vi kanske blir fler innan dom hinner titta
Och visst, med alla dyra prylar och tillbehör borde vi vara en intressant målgrupp...
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-11, 06:44   #10
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag har också försökt jämföra symaskins priser på nätet men det är en omöjlig uppgift

De kanske tror att symaskinstokiga inte behärskar IT. De skulle bara veta vilka avancerade datamskiner en del använder.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-11, 07:10   #11
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Fast tillverkarna borde ju veta det...? Dom skulle ju kunna sätta ut priserna åtminstone, så vi smarta sygalningar kan jämföra manuellt
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-11, 09:15   #12
Tojan Tojan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 129
Brother har haft priserna på sin hemsida, men när jag kollade igår var de borta...
Man vill ju veta ungefär i vilken prisklass en maskin ligger.
Saknar ofta priser på tillbehör å annat oxå, om dessa ens finns med på deras sidor.

Man ska väl inte behöva springa runt till flera återförsäljare och leta ?

Jag vill kunna sitta hemma å kolla på tillbehör å jämföra lite......det är ju lite av charmen !

// Malin
Tojan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-11, 10:01   #13
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Det är himla bra att ringa runt till försäljare angående priserna, jag har prutat flera tusen på maskiner via telefonen. Men jag håller med, man borde kunna se ungefär i vilken storleksordning maskiner och tillbehör ligger i!

Internet är för övrigt ett så himla bra verktyg när man har intressen, man hittar kompisar och tips så väldigt lätt, och ganska gratis brukar det vara också.
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-11, 10:03   #14
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Ja, det där är en sak som jag har irriterat mig på också. Jag kollar alltid priser på nätet och handlar mycket via nätet, men symaskiner, nej det finns aldrig. Jag ser framemot mässan då man kan gå runt och kolla lite priser så man har en aning i alla fall. Annars kan vi ju starta en tråd där alla får skriva in vad de betalat för sina symaskiner på sista tiden =)
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-11, 20:52   #15
Ankungen Ankungen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 288
Förut hade Pastellen priser

Pastellen i Gävle hade förut priserna på Janomes och Babylocks maskiner på nätet. De har kanske inte en kanonsida men att de har tagit bort den bästa delen är ju skrutt.

Jag har försökt få konsumentsajten Cint att intressera sig för symaskiner. Man kan inte ens lämna omdömen någonstans (på svenska) förutom här på Sysidan. Svaret från Cint var att det var alldeles för mycket jobb att lägga upp en ny kategori men om jag kunde hitta någon tillverkare som var beredd att sponsra så kanske de skulle ta det under övervägande...

Annika
Ankungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons