Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-23, 08:40   #1
Bosen Bosen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 1
Sy upp bilklädsel i kina

Hej!

Jag vet inte om detta är det rätta stället att ställa denna fråga, men jag testar iallafall:

Jag har en gammal Cadillac från 1964 och har funderat på en ny klädsel till denna bil. Så fick jag en Idé: Många syr ju upp brudklänningar och liknande i kina eller andra ställen i asien... borde jag då inte kunna sy upp en bilklädsel på samma sätt??

Materialet är tänkt att vara vinyl/konstskinn.

Jag har försökt att söka mig till detta på internet, men har inte lyckats hitta något.

Någon som har erfarenheter om att sy upp något i asien??? speciellt om det inte är kläder... ni kanske har erfarenheter av väskor eller liknande??

Någon som har tips på sökord som jag kan använda när jag googlar?

Tacksam för svar
Bösen
Bosen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 13:06   #2
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Jag skulle då inte chansa så med våra säten! Vi har en Fleetwood -69. Det finns så många som gör bra jobb här hemma med bilklädslar (i olika prisklasser) eller så skulle jag nog göra det själv...
Ett budgetalternativ kan ju vara att lämna till dom som utbildar tapetserare t.ex hantverkscentrum i Tibro
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 18:05   #3
Indra Indra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 46
Det finns ett bilsadelmakeri i uppsala bland annat.
Indra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 18:46   #4
Eva-Helene Eva-Helene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 162
Gå med i en jänkarklubb så får du bästa tipsen!
Eva-Helene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 21:03   #5
mariel mariel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 13
Jag har precis idag kommit hem efter att varit hos min dotter och sytt ny klädsel till deras Craysler 1955. Det tog 4 veckor heltid att st nytt till bilen. Det är inga stolar utan hela säten + rygg. med stoppning. Ny dörrklädsel med stoppning. Fronten ovan instrumentbrädan , hatthylla + nytt tak med stålfjädrar. Snyggt blev det men ack så tungt det var med nerdragningar och alla stora stycken som var cirka 2 meter när det var hopsytt. En industrimaskin hade jag till hjälp.En gång räcker att göra detta, undrar vad det kostar och lämna till en tapetserare? Nån som vet.?
mariel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 09:23   #6
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Vad jag har förstått så är det likadant med bilklädslar som med mycket annat: du får vad du betalar för!
Det finns iaf häromkring någon som fixar klädsel för 3-5000 kr och någon som tar ca 25 000 kr. (om det räcker)
Den billigare varianten lämnade ifrån sej snea sömmar, passform som var så där, tyg/sömmar sprack nästan direkt, medans den som gör det dyrare jobbet lämnar ett arbete som håller i ganska många år...

Här kan du ev få info: http://www.raggarportalen.se/
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-28, 00:25   #7
Slitvargen Slitvargen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 136
Titta i Göteborgs-Posten

Hej!
I G-P under den senaste veckan-9dagarna var det en artikel om en kvinna som var produktionschef för Benetton i Asien. Hon hjälper företag att etablera kontakt med företag som syr m.m. Hon om någon kan nog tipsa dig. Det var en artikel långt bak i del 1på Namnsidan.

Hälsningar
Ingrid
Slitvargen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-02, 19:48   #8
spotty spotty är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 337
Behöver man inte jobba på plats i bilen när man syr klädseln? Eller åtminstone ha tillgång till sätena? Om man kan sy en klädsel på annan plats än bilen och sedan klä om sätena i bilen beror väl också på bilens konstruktion?
spotty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-02, 21:38   #9
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Det är så pass nya bilar att det går att ta loss sätena i dom här...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-02, 22:00   #10
mariel mariel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 13
Min svärson hade tagit ur sätena ur bilen och jag var i deras stora vardagsrum och sprättade bort de gamla dynorna. Dom var ju fastsatta med någon slags klips på undersidan som jag fick klippa bort och det var slitsamt. Sedan mätte jag och klippte till det nya galonet och då var golvet ett ställe jag höll till på. Så bra arbetsställning ska man ju inte prata om. Men det gick bra. En nål sydde jag av under hela tiden.
Så tillgång till bilen behöver man egentligen inte. Men den stod ju i deras garage om det skulle vara något. Och inte sydde jag med någon speciell skinnål heller utan en 120:s nål.
mariel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-04, 23:27   #11
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Ja och ringarna som du klippte bort heter hogrings och det finns att köpa både ringar och tång till dom här i Sverige
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons