Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-23, 09:51   #1
Malin73 Malin73 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 4
Question Hjälp med HQ Viking Huskystar!

Hej!
Har precis börjat använda en Husqvarna Viking Huskystar EM10 (enbart broderimaskin). Jag är helt nybörjare och får det inte att fungera så att broderierna blir bra. Mitt största problem (tror jag) är att undertråden kommer upp. Jag har provat med olika övertrådsspänningar men får inte till det. Tacksam om det finns någon som har lite tips gällande denna maskin!
// Malin
Malin73 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 10:19   #2
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Undertråden

Jag har janome men när jag ser undertråden på framsidan så är det undertråden som är fel på trådspänningen ...prova lite åt ena hålet...om det blir bättre.....annars prova att skruva på skruven åt andra hållet. det kan räcka med ett kvarts varv allså en fjärde dels varv....den är jätte känslig....lycka till
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 11:05   #3
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
har du sett till att undertråden fastnat i det lilla jacket?? När du drar i undertråden ska det vara lite motstånd ifall du trätt den rätt.
När det är så att man har krångel med övertråden är det alltid undertråden du ska kolla först
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 11:08   #4
Edvina Edvina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 385
Tänk också på att spolen ska vara vänd åt rätt håll och att tråden är jämnt spolad.
Edvina är inte uppkopplad   Svara med citat