Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-06-29, 10:08   #1
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
Talking Min overlock

Lyckan tindrar i mitt lilla syrum. Införskaffade en overlock för inte så länge sedan och har precis sytt färdigt min första topp med den. kan ju inte annat än att säja WOW sicken fart.. Jag har en Pfaff hobbylock 4764 (3395kr) så det är ju klart en amatör maskin, utan täcksöm (coverlock) men den duger ju alldeles toppen till mig. Har läst en hel del om det här med att trä overlock maskiner. själv tycker jag inte att det var svårt, inte på den jag har i alla fall, den är färgmarkerad, å så kan man kolla på pfaffs hemsida så finns där en video som man kan kolla.. byter man tråd sen så är det bara att knyta och dra.
Måste säga en sak som jag tycker är lite bökig. ex när man skall sy fast en ärm så är det lite svårt att se var man skall börja och sluta sy utan att klippa av nåt som inte skall klippas av. antar att det är en vanesak, eller har någon nåt tips till en okunnig.
Tror jag ska börja med ett nytt plagg, kan inte bestämma vad bara. en enkel kjol kanske..
whiiiii vad det går
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 11:49   #2
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
När jag syr toppar med ärm så syr jag i ärmen innan jag syr sidsömmen. Dvs jag syr ärm och sidsömmen i ett efter jag sytt i ärmen. Mycket lättare!

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 16:10   #3
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
tackar det funkar ju fint

ville bara tacka för tipset. det blev klart mycket lättare att sy om man sy armen före sidosömmarna.. hade liksom inte tänkt på det själv. så tackar tackar
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons