Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-04-25, 15:17   #1
ACH ACH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 2
Husqvarna 6010 problem - hjälp behövs!

Hej!

Min Husqvarna 2000 (typ 60 10) beter sig plötsligt mycket konstigt. Jag använde den för några dagar sedan för att sy zick-zack-sömn - och det funkade utan några som helst problem. Men nu idag, efter att maskinen stått i skåpet helt orörd i några dagar, fungerar zick-zacken plötsligt extremt dåligt. Det som händer är att det nästan alltid blir raksömn, trots att nålen rör sig och penetrerar tyget som om den sydde zick-zack.
Jag har skruvat lite och sett att felet verkar ha något med den metallring som underspolen sitter fast i (ni vet, den som sitter undertill där nålen går ned). Det som händer verkar vara att denna ring inte "fångar upp" tråden från nålen för att dra den runt undertråden vid vissa "nedslag" - företrädesvis de vänstra. Felet tycks inte heller vara konstant eller reglebundet: om jag kör zick-zack så kan det bli toppen i kanske tre-fyra omgångar max - men sen kan det bli raksöm (eftersom de vänstra nedslagen inte fäster) i ett gäng omgångar för att därefter bli bra sick-sack i några till osv osv. Detta alltså utan någon som helst regelbundenhet!

Är det någon av er som kan ha en aning om vad detta beror på? Kan jag fixa det själv? Någon som råkat ut för samma fenomen?

Tusen tack för hjälpen!

PS. Hoppas mitt inlägg är förståeligt - jag måste villigt erkänna att mitt ordförråd inom detta område är riktigt bristfällig...
ACH är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons