Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-04-16, 20:35   #1
busan busan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 14
Question hjälp med jumpsuit i Burda 3/2010

Hej,
jag tänkte frösöka mig på att sy jumpsuiten, nr 119 i marsnumret av Burda. Men har helt kört fast på bristen på beskrivning av hur man syr dragskon.

Det enda som står är "sy dragskon som ett knapphål". man ska på något sätt ha två stycken sydda band, plus ett långt resår som skall sys ihop , fast det står inte hur de ska sys ihop. Men visst måste det finnas någon typ av tunnel på insidag för att man ska ha en dragsko över huvud taget? I beskrivningen får jag det bara till att man ska sy två öppningar på framsidan, och sen ha ett band, men bandet måste ju sitta fast i midjan runt hela dressen eller?

Jag är hemskt tacksam för alla tips på detta mänster för jag blir snart skalllig av allt hårsliteri .

/Mia
busan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-18, 21:55   #2
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Hej!
Jag har inte sytt jumpsuiten men kan prata lite Burdianska.

"sy dragskon som ett knapphål" betyder att du ska sy (troligen två) knapphål på framstycket där dragskobanden ska komma ut. Det borde finnas markeringar på mönstret för detta.

Själva tunneln som du efterlyser kommer några punkter senare: "Sy ihop överdelen med byxans överkant. Sicksacka ihop sömsmånerna, pressa uppåt och sy fast enligt markering för dragskon." Där gäller det att du har klippt tillräckligt med sömsmån från början, 2 cm som det står i början.

Sedan punkten efter det står om själva bandet. Du ska vika in en av kortändarna på bägge banden (för att få dom snyggare) innan du viker med rätsidan inåt och syr ihopdom till en tub

Lycka till!. T a sedna den utskrivna längden på resårbandet och sy ihop ditt band till ett långt (tyg + resår + tyg) och trä in i din tunnel.

Lycka till!

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
burda, dragsko, jumpsuit, mönster

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons