Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-08, 09:20   #16
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Citat:
LillaMian skrev: Visa inlägg
jag har liknande problem Vet inte om jag ska köpa en overlock som har coversömmar, då min nuvarande saknar detta. Men den funkar utmärkt och coversömmar kan man ju alltid fuska till. Mitt problem är snarare att gubben tycker det är okej att köpa en och då börjar jag fundera på om jag verkligen behöver en
Jag tror inte jag behöver en...eller
Tilläggas bör att jag ville ha en med coversömmar redan för typ 13 år sen när jag köpte min nyvarande overlock.

inte lätt det där med maskiner
Står man ut med att trä om en overlock med coverlocksöm så fungerar det jättebra. De gånger jag syr mycket så går det snabbt att ställa om den blir det mer sällan sömnad så får jag läsa extra i instruktionsboken. Jag har en Pfaff 4262 (tror jag det är), den ställer in trådspänningen själv i alla fall och detär jag tacksam för. Men då har jag två maskiner i en och det beror ju också på om man har plats för två. Min gubbe är heller inget problem om jag behöver något, man får övertala sig själv ibland. Men just overlocken vill jag inte vara utan och kravet var också att den hade coversöm, jag tyckte det var för dyrt att ha två maskiner och där hade jag för min del, rätt.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons