Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-08-26, 16:39   #1
Winta Winta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 18
Skaffa symaskin

Hejsan, här är man medlem för ett tag sen och har några frågor innan för symaskin-köpet. Vad jag har förstått så är det hellre bäst om att köpa begagnad än nya i lägre priser? Det är inte många symaskiner som är bra?

Jag har tagit ett öga på symaskiner på nätet med olika priser. tänkte köpa något mellan 2-3000 kr men det räcker kanske inte? Helst över 4-6000 kr som skulle nog vara mer stabilt? Jag har tyvärr inte pengar på högen..

Ser att det inte gett så mycket betyg/recensioner hos de symaskiner om någon hade handlat. Så det har gjort lite svårare för mig om man ska våga ta steget eller får väl gå till symaskinaffären o köpa begagnad därifrån?

Vad jag tänkt sy så är det mest allmänt, kläder, kökshandduk på spishandtaget, djurtäcke o sånt.

Är bara tacksam för all tips man får!
Winta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 06:53   #2
Jessika82 Jessika82 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 54
Hej

Jag har en Husqvarna Emeralld 116 och jag syr basic grejor och den har fungerat perfekt under de 2år jag har haft den. Jag syr i jeans, galon, stretch m.m

Den kostar ca 2990kr
Jessika82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 12:56   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Du får mer för pengarna om du köper från England. Men å andra sidan har du ingen butik att titta in till och fråga när det krånglar.
Men gå runt och kolla här. Begagnade symaskiner i butik är ofta nästa lika dyra som nya.
När du köper en symaskin, så tänk på att det ska bli din bästa vän och ni ska trivas tillsammans, i många år.
Håll dig till som kända märkena och undvik dom allra billigaste modellerna.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 20:04   #4
Winta Winta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 18
Tack för era rader! ska kolla upp med det. Sen en fråga som jag läste någonstans i forumet att om man beställer en symaskin från england och om den skulle gå sönder så måste man skicka den tillbaka till england för lagning?

Som jag är så blind efter har upptäckt det finns recensioner om symaskiner däruppe. hehe. nja nybörjare och läst genom olika åsikter.

Men fortsätt gärna med fler förslag för symaskiner, vid max 3000 kr. som nu en t.ex som Husvarna Emerald 116. Bra om man har några alternativ att fundera på...
Winta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-07, 22:12   #5
Winta Winta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 18
Kanske inte viktigt att skriva här men jag har nu köpt Husqvarna Emeralld 116. Blir spännande...
Winta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 17:46   #6
Winta Winta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 18
Hej! ni som har samma symaskin som jag har och då behöver jag kontakta er om lite frågor via epost. vore tacksam.
Winta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 21:24   #7
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Citat:
Winta skrev: Visa inlägg
Hej! ni som har samma symaskin som jag har och då behöver jag kontakta er om lite frågor via epost. vore tacksam.
Klicka på Recensioner, sen vidare till Symaskiner, och klicka fram till Emeralad 116 på sida 7 så ser du att en person givit recension.

Öppna recensionen, klicka på "nicket" som gjort recension (det är understruket) så kommer du till dennes sida på sysidan och när du kommit så långt så i fönstret för den medlemmen så finns en ruta uppe till höger där du kan kontakta medlemmen.
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons