Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-26, 20:22   #16
Memmel Memmel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 184
Hej Alvan!
Ja, det är ju det som är lite märkligt... maskinen är helt ny! Jag hade en Singer förut, som krånglade mer än den sydde. När butiken skickade iväg den för att få besked på vad som var galet skrotades den och jag fick erbjudandet om denna maskin istället. Efter att ha tittat lite, bl a på sysidan, hur folk upplevde sina pfaffmaskiner tyckte jag att det kändes som en bra deal. Jag kände direkt när jag sydde på den första gången att sömmarna blev bättre än på den andra maskinen, men snart stötte jag på två problem: täcksömmen flyter inte på bra och en av nålarna tar i plåten (vilket troligtvis beror på att staget som håller nålarna går att förskjuta lite, lite grann). Båda frågorna ligger på butikens bord nu och jag hoppas att jag får snabba besked. Man tappar ju modet lite grann...

Tack för din peppning, Gullum! Det behövde jag för att få en vettig fredagskväll... 8500 i sjön är inget man sover gott på :-)
Memmel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 20:26   #17
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Vet precis hur det är. Glömmer aldrig allt strul jag hade med min Huskylock 936, fy bubblan.

Tror inte det beror på märket utan snarare exemplaret. Du har ju i alla fall garantin kvar och förhoppningsvis så fixar de felet.

Lycka till!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 21:48   #18
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 470
Det är frågan om vad det är för fel. Detta är den andra maskinen, ngt uppgraderad från den förra. Har en god vän som
har en ny Pfaff Expression 4,0 som hon också har fått ut-
bytt en gång. Den nya fungerar inte heller. Det är inte bra.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons