Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2017-03-17, 10:18   #1
pgh1973 pgh1973 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2013
Inlägg: 21
Maskin tips önskas

Tips på bra billig(par tusen kr max) symaskin emottages. Krav: minst 9mm sömbredd och 3-stegs zigzag. Ska ha den till att sy spinnakerväv. Köper gärna beg. Gärna industrimarken men inget måste.

Tack för hjälpen
Pär
pgh1973 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 10:19   #2
Eugenious Eugenious är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2015
Inlägg: 17
9 mm sömbredden är väldigt nytt på marknaden för hushållsmaskiner. Vissa industriella maskiner har haft det ett bra tag. Dessa maskiner är dock inte lätta att hitta. Dessutom för billig peng, ja, med mycket tur på blocket. Annars tror jag att man kan höra om man kan bara hyra en sådan maskin.

Singers modell 20U (industriel) kan vara en variant för dig.

https://wiki.pumpingstationone.org/t....jpg&width=300

Så ser den ut.
Kolla med Indukta eller ACG Nyström.

Lycka till och håll oss uppdaterade.
Eugenious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-23, 10:23   #3
pgh1973 pgh1973 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2013
Inlägg: 21
Ja, verkar vara svårt att hitta. Kollar tom möjligheten att köpa från Asien eller nått. När det väl är dags så kan jag tänka mig att lägga 7-8000 kr för en sådan maskin. En Bernina 217 med kamstyrare tex. Får se.
pgh1973 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-24, 09:02   #4
Eugenious Eugenious är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2015
Inlägg: 17
Jag hade nog inte riskerat att köpa en maskin från Asien. Även om de tillverkas där. I och för sig om du har kontakter och du vet vad är det som du kommer att få, så kanske är det inga problem. Jag menar att köper man en maskin därifrån kan det bli en utmaning att hitta service sen.

Berninan ser inte alls dålig ut. Var hittar man en sådan? Jag hade gärna velat ha en dylik själv.

Nu skrev du att när det väl gäller så kan du tänka dig en budget på sju- till åttatusen och det är en ganska bra summa. Därför tycker jag att du bör höra med de svenska företagen som säljer industrimaskiner. Alla de säljer begagnade maskiner och det hade varit lite tryggare om du hade lättillgänglig service om i fall, mot all förmodan något skulle hända med maskinen.
Eugenious är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons