Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-08-29, 12:43   #1
Skrothis Skrothis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 61
Pfaff 2022

Har en som jag nämnde i rubriken en Pfaff 2022 tror att jag köpte den 2002 eller några år senare.... har inte köpt den senare än 2006! hur är den symaskinen? Jag tycker att det är en trasselmaskin... men tar jag den till "doktorn" så är det bara mitt fel.... men så kass på att sy tycker jag själv inte att jag är... för när jag lånare grannens husqvarna funkar det super! Nu börjar den trassla med undertråden igen för 512 gången.
det börjar redan när jag ska spola på undertråden, då får jag hålla i tråden så det spänner annars blir det trassel på rullen.... nu när jag syr får jag ställa in undertrådsspänningen på näst högsta...försöker hålla efter damm och gamla trådar mm. har någon tips ideér, har ibland funderingar på att byta maskin för den trasslar så mycket för mig.... oj vad långt det blev, knappt man orkar läsa allt ser jag nu =( hoppas någon förstår vad jag är ute efter.... tack på förhand!!
Skrothis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 11:37   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 466
Det låter konstigt. Jag skulle nog be om en kurs av reparatören. Be
personen sitta brevid dig så att han/hon kan se vad du gör för fel.

Det låter som om du trär fel vid spolning. Missar någon liten krok
som ska träs runt eller dyligt.

Sjävl skulle jag ta fram instruktionsboken och gå igenom alla
moment. Det finns alltid en risk att man kan ha glömt någon liten
detalj och det är den som ställer till det för dig. Detta eftersom
de inte hittar något fel på din maskin.

Hör av dig hur det går.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 23:10   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Håller med Gumpan58 här, om reparatören tycker att det är ditt fel så tycker jag att han/hon kan sitta med dig och se vad du gör för fel, och då kan de rätta dig.

Annars är det helt enkelt att du och din maskin inte passar ihop. Personkemi Då är det bättre du byter maskin. Behöver inte vara dyrt, du kan köpa beg från sybutik med garanti och allt, men provsy förstås.

Sedan är dagens pfaff (sen 90-tal och framåt) inte lika bra som de lite äldre. Men så är det med i princip alla symaskiner idag mot dåtiden för den delen också...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 07:33   #4
mari1e mari1e är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 203
Hej
Jag har en pfaff Jeans&Stretch som har varit till reparatör flera gånger pga undertråds trassel. De har försökt fixa trådspänningen men inte lyckats. Sen tog jag mig i kragen och åkte till försäljaren som har sålt och servat pfaff under många år. Han sa att maskiner med övermatare räcker det inte att kolla trådspänningen, man måste också kolla matningen.
Hoppas det löser sig med din maskin.

Mvh
mari1e är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons