Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2004-02-27, 09:39   #1
johanlindberg johanlindberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 1
Question Köpa overlockmaskin begagnat?

Hej.

Jag (och min sambo) funderar på att köpa en overlockmaskin, men eftersom de är ganska dyra så har vi först kollat runt efter begagnade maskiner. Vi har då bl a fått råd om att overlockmaskiner ska man inte köpa begagnade för då är det oftast nåt fel på dem eller att priset på en begagnad overlockmaskin inte är så mycket lägre mot nypris och att det alltid lönar sig att köpa nytt.

Vi är tyvärr inte pålästa eller kunniga nog för att avgöra ifall ovanstående är rätt eller ifall personen ifråga helt enkelt bara ville sälja en NY maskin till oss.

Om någon har några tips eller råd så skulle vi bli väldigt tacksamma.

/Johan
johanlindberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-02-27, 09:55   #2
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
overlock

Hej. jag tycker nog också att ni ska fundera mer på en ny. Alla märken har nog en maskin kring 4-5000,- och sen ska man ju fundera hur mycket och vad man tror sej sy i framtiden. Jag har haft ett flertal men nu köpte jag en mindre, Bernina 800DL för att jag inte syr så mycket som förr på den. Pärlan var nog min Bernina 2000DL. Men det beror som sagt på behovet..Lycka till/pia
pst bor du i stockholmsområdet kanske ett besök på syfestivalen kunde hjälpa. Där säljs det mesta...
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons