Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-16, 07:20   #1
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
virkad gardinkappa

Finns det någon som har ett mönster på en virkad gardinkappa med stjärnformade blommor (gärna skogsstjärnan) eller vet var jag kan få tag i det?

Saken är den att min mamma fick syn på en gardinkappa som svärmor har virkat till oss (3 meter gardin på 2 veckor, jag ska lägga upp en bild när jag har hängt upp dem) och fick genast ett ha-begär efter virkade gardiner till sommarstugan - och då den ligger i Värmland vill hon (helst) ha med just skogsstjärnan.

Det enda mönster jag har med skogsstjärnan är en liten duk som virkas runt, och jag vet inte om det är helt enkelt att göra om så det går att virka fram och tillbaka. Jag känner att om jag ska be henne virka gardiner så borde jag åtminstone kunna presentera ett mönster.
Det behöver inte vara på en hel gardin, bara själva mönsterrapporten finns att utgå ifrån - eller en bild, med tanke på att hon ofta inte följer mönster utan utgår från ett färdigt arbete och virkar så det ser likadant ut.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-16, 07:35   #2
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Tja - du kan ju designa ett eget mönster ! lätt på excell -eller ett kollegieblock för den delen. Rutnät o fyll de rutor du vill ha stolpar i , hål för de andra.
Brukar jag göra, mest för att det är svårt att hitta mönster numera.
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-16, 07:44   #3
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
jag har funderat på det, men tänkte chansa på att det kanske finns nåt mönster redan. Jag ska höra med svärmor om hon känner för att virka alla dessa längder det handlar om också...

jag har hittat ett sött mönster hos Järbo som visserligen inte är skogsstjärnan, men en fin gardin... väntar på svar om den kan tänkas duga.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons