Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-11-09, 18:12   #16
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
Lite sent för inlägg kanske, men det kommer ju fler somrar.. vi har själva hundbutik och flera utesäljare säger att dom halsbanden ni pratar om - innehåller nervgift, och vi har många hund,kunder som inte klarar av dom. men jag skrev ut ett recept som våra kunder fick ta med sig, som härliga hund publicerade, på hemma gjort fästingmedel, (kan vara värt att prova om man vill )
Det kommer här...

Koka upp 1 liter vatten med en
Vitlöksklyfta, & innehållet I en burk timjan eller rosmarin. Låt svalna ordentligt och sila. Tillsätt saften från 1 citron och 1 msk vinäger, eller saften från 2 citroner till vätskan. Häll upp på sprayflaska och förvara I kyl. Spraya hunden inför varje promenad - blandningen håller ca 1 månad i kylskåp.

ha det gott.. monica
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 22:27   #17
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Citat:
monica35 skrev: Visa inlägg
Lite sent för inlägg kanske, men det kommer ju fler somrar.. vi har själva hundbutik och flera utesäljare säger att dom halsbanden ni pratar om - innehåller nervgift, och vi har många hund,kunder som inte klarar av dom. men jag skrev ut ett recept som våra kunder fick ta med sig, som härliga hund publicerade, på hemma gjort fästingmedel, (kan vara värt att prova om man vill )
Det kommer här...

Koka upp 1 liter vatten med en
Vitlöksklyfta, & innehållet I en burk timjan eller rosmarin. Låt svalna ordentligt och sila. Tillsätt saften från 1 citron och 1 msk vinäger, eller saften från 2 citroner till vätskan. Häll upp på sprayflaska och förvara I kyl. Spraya hunden inför varje promenad - blandningen håller ca 1 månad i kylskåp.

ha det gott.. monica
Visst är säsongen över för denna gång. Men alla tips som är bra för både djur och natur är värt att pröva. Själv föredrar jag att plocka de små krypen för hand. Går fort och snabbt. Det blir ca 4-5/sommar. Vi bor tack o. lov inte i något fästingrikt område.Visserligen kommer dom allt längre norrut, pga klimatförändringar,så man får ju se upp och ta till sig receptet.
Shania
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 12:01   #18
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Ja nu är det ju liksom inte fästingsesong precis , men vi hade en liten rund kula som gav ifrån sig ett litet "knick" läte.
Satte fast kula i halsbandet, och det funkade i ca 6 månader, har jag för mig. Inget batteri och inga kemiska medel, bara en liten plastkula som slängs i vanliga soppor när den har tjänat ut sin tid.
Den funkade jättebra på våran hund, och han vara alltid nerlusad med fästingar annars. Klart att det fanns några enstaka på honom, men inte som innan kulan, då jag rekordplockade honom på över 50 fästingar! på en dag!

Gillar vintern - inga fästingar!
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons