Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-12, 09:05   #1
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Lightbulb Gamla trådar

Jag undrar om det inte vore ide att ta bort gamla trådar? Har sett inlägg som är 3-4 år gamla. Nya medlemmar kan ju bli lite konfunderade och, som jag såg igår, gå in och svara på åldriga frågor. Ett år gamla trådar är väl lagom att låta "ligga" kvar - mitt förslag.
Barbro
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-12, 09:10   #2
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Nej diskussionsforumet är utmärkt att ha som arkiv och söka i för att hitta svar på sina frågor, så där rensar vi inte bort något.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-12, 09:15   #3
tillis tillis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 349
Håller med Ulrika, jag har många gånger hittat bra information i riktigt gamla trådar. Men visst, informationen "åldras" väl olika fort beroende på om det handlar om sticketekniker, tygaffärer, syträffar eller något annat. Men jag tycker nog att det är bättre att låta några för många trådar ligga kvar än att råka ta bort någon som är gammal men väldigt relevant innehåll i.
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-12, 11:53   #4
laika laika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 273
Gamla trådar är bra att ha. Dom har varit guld att läsa.
laika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-12, 18:53   #5
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag tycker också att gamla trådar är bra att spara, man hittar bra tips där med. Dessutom är det väl inget som hindrar att man diskuterar vidare i en gammal tråd om ämnet blir aktuellt igen.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 09:56   #6
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tycker också att alla trådar även gamla kan vara kvar. Vill man kontakta medlemmen så kan man ju kika i profilen om den är aktiv eller inte.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 19:43   #7
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Håller med... Gamla trådar är jättebra. Jag minns att jag satte mig och plöjde igenom varenda tråd i korsettforumet när jag skulle börja sy min första korsett. Att verkligen ha alla gamla trådar med tips var guld värt. Dessutom slapp jag starta en mängd nya eftersom svaren redan fanns där.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-14, 10:47   #8
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag har också haft stor nytta av gamla trådar. Har faktiskt inte ens sett först att dom varit gamla, så jag tycker dom ska vara kvar.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 13:40   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ha kvar alla trådar. Jag tycker om att då och då söka efter inlägg efter det jag funderar på just då eller se om det alls tagits upp i Sverige. Man behöver inte svara på gamla tråd, det räcker med att ta till sig informationen. Men även gamla trådar borde gå bra att diskutera i igen om det inte är någon kort-tid-aktuellt ämne. Man kanske inte kan förvänta sig att originalskribenten är kvar, men andra medlemmar finns.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 10:25   #10
jocke jocke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 6
Det är väldigt bra att ha gamla trådar kvar och det är ofta bra att ta upp en gammal tråd och lägga in sitt nya inlägg där istället för att starta upp en ny tråd i samma ämne. Men då är det att rekommendera att man skriver typ "jag tar upp denna gamla tråd för jag...". Då gör man läsarna uppmärksamma på att vissa tidigare inlägg kan vara inaktuella.
jocke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 21:36   #11
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Jag böjer mig för era argument och måste komma med ett erkännande:
Jag har ikväll suttit och tittat igenom gamla trådar och funnit mycket matnyttigt. Man lär så länge man lever.
God Jul till Er alla.
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons