Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Korsetter
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-04, 08:57   #1
bandykullan bandykullan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 157
Vad använder ni till snörning?

Jag har hittills köpt venacavas bomullssnören, men jag tycker att det börjar bli tråkigt att bara kunna ha vitt/natur/svart, dessutom är inte banden så snygga i sig själv. På livejournal snackar många att de använder "doublefaced satin ribbon" som verkar finnas i de flesta färger. Mest är jag nyfiken på om de banden är det som säljs i syaffärer, eller hur man kan få tag på snyggare band som håller för att snöra med.
bandykullan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 08:59   #2
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Köper du vita snören så kan du ju färga dem själv ?

Jag rekommenderar inte satinband. Man får inget grepp i dem när man skall snöra....

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 09:15   #3
Tinkerbelle Tinkerbelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 236
Anorak-snören finns i många färger och finns i de flesta sybehörsaffärer, antingen som metervara eller på rulle. Stadig snörning är ju inte så snygg i sig, så man får väl fundera på vad som är viktigast. Jag använder väldigt sällan satin eftersom det är tunt och ostabilt.
Tinkerbelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 09:44   #4
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Hörde något om att det finns platta speciella "korsettsnören" som är bättre än mycket annat eftersom de är lite självlåsande vid snörning.
Hittar hos Jerndahls.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 11:43   #5
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Jag använder för det mesta klackband.
Dom är breda nog och matta och stela nog för att dom inte ska glida upp medan jag snör. Så det är praktiskt när man snör sig själv.
Tyvärr kan jag bara få tag på svart, beige, brunt och grått här, fast det är ändå svart jag behöver mest.

Jag har provat satinband och dom håller förvånansvärt bra mot slitage, men som tidigare talare sagt så glider dom upp väldigt lätt och det gör snörandet rätt mycket jobbigare om man ska dra in mycket.
Dom är dock tjusiga, billiga och fins i massor av färger och bredder.

Anorakssnodd tycker jag töjer sig under dom första användningarna så att man blir tvungen att gå och snöra om korsetten hela tiden. Men precis som satinbandet är den billig och fins i många färger.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 11:52   #6
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Citat:
Anorakssnodd tycker jag töjer sig under dom första användningarna så att man blir tvungen att gå och snöra om korsetten hela tiden. Men precis som satinbandet är den billig och fins i många färger.
Fast man är alltid att snöra åt efter en timmes bärande eftersom kroppen anpassat sig efter korsetten.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 12:32   #7
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Hejsan!
I min korsett har jag något som kallas paracord, det är det snöret som används till fallskärmar. Lite överdrivet till en korsett kanske, men det var det bästa jag hittade till vettigt pris när jag var på jakt efter bra snörningsmaterial.
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons