Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-04, 19:21   #46
irene28 irene28 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
nu tar jag.....

För en ny på sysidan känns detta verkligen obehagligt, undrar om jag vågar fråga om något eller??? Måste jag lägga in bilder på mina alster, jag kanske inte kan åstadkomma sådant som jag vill visa... eller???
Som ny känns detta obehagligt, känns som jag skall dra mig ur sysidan, för tänk om jag svarar
eller frågar fel saker, och får dessa knivhugg,
fy sjutton!!!
irene 28
irene28 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 19:29   #47
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Som det står i medlemsreglerna...

"Var beredd att ta kritik. Om du laddar upp en bild eller skriver ett inlägg, så måste du vara beredd på att få viss kritik. Kritik kan svida och du måste vara beredd på det".
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 19:41   #48
kulan kulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 186
Irene
Det är inte så farligt som det kan låta... För det mesta så är vi ganska snälla här på sidan, men ibland hettar det till här precis som i vanliga livet
kulan är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 19:41   #49
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Tack Birgitta

Citat:
medmera skrev:
Som det står i medlemsreglerna...

"Var beredd att ta kritik. Om du laddar upp en bild eller skriver ett inlägg, så måste du vara beredd på att få viss kritik. Kritik kan svida och du måste vara beredd på det".
Ovanstående regel är ett utmärkt exempel på en regel som man i bland blundar för och då blir det sådana här disskutioner som är rätt onödiga och sårande. Handarbete ger så mycket glädje och avslappning så bråk borde egentligen inte vara nödvändigt. Men tyvärr så har jag liknande erfarenheter inom häst och hundvärlden. (Kan det vara så att det är kvinnodominerande sfärer alla tre?)

Jag tror inte att reglerna behöver ändras överlag utan jag vill fortfarande hävda att i och med att man ansöker om medlemskap så förväntas man ha läst igenom reglerna och accepterat dem.

Frågor gällande regler och ev. regelbrott skall skickas till Ulrica och inte stötas och blötas här (tycker jag)

Annette
avsl090 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 19:42   #50
irene28 irene28 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
regler för inlägg

är det mig du har svarat Birgitta???
Jag är inte ett dugg rädd för kritik!!! Men att köpa en webbkamera för att tillföra bilder på vad jag åstadkommit, står det i reglerna att detta är ett krav eller? Förresten tycker jag att man kan svara lite trevligare, är du någon som bestämmer hur medlemmarna skall vara ELLER???
Du gjorde mig faktiskt rent ut sagt förbannad!!!!!!!
Det verkar som DU får bre ut dig på sidan men inte vi andra!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad är detta för sida!!! Det märks att man inte får fråga va man vill.
Snart är det tack o adjö!!
irene 28
irene28 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 19:51   #51
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Hoppsan, varför blev du så arg? Jag bara kopierade en del av medlemsreglerna, det var väl inte så farligt, eller...
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 19:56   #52
irre4ever irre4ever är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 98
Till samtliga

Jösses.....
irre4ever är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 19:58   #53
irene28 irene28 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
nu tar jag.....

Nähä, det var inte så farligt, men stilen verkar var "jag kan o vet bäst stil" Jag fick inget svar på Är du "chefen" som bestämmer hur denna sida skall skötas och vad jag skall svara ELLER.? Tyvärr är inte din ton behaglig!!!!
Irene 28
irene28 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 20:13   #54
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Annette

Du skriver att det kan vara så att det är kvinnodominerande sfärer alla dessa tre, sy, häst och hundvärlden. Att det lätt blir jobbiga diskussioner.

Visst är det säkert sant, men samtidigt verkar det vara likadant på t.ex. forum för pelletseldning, som min man är med i. Där går det hett till ibland också.

Problemet som jag ser det är att det är alltför lätt att missförstå varandra när man skriver, det är mycket lättare när man pratar med varandra, då hör man direkt om något har missförståtts och det kan förklaras direkt och behöver inte bli några ytterligare problem.

Det är en stor konst verkar det att skriva så att man blir förstådd och förstå det som skrivs. I ett forum är det många människor och alltid någon som inte förstår och/eller känner sig påhoppad.

Ett annat problem är nog att människor ofta är så skräckslagna för kritik, har ofta svårt att bemöta den på ett lugnt sätt, och minsta sak kan ses som kritik ibland.

Trots allt så tror jag att dessa forum är lärorika på många sätt, inte bara vad gäller det som forumet handlar om utan minst lika mycket den sociala biten.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 20:18   #55
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Så sant Birgitta

Dina inlägg har jag i alla fall inte lyckats att missförstå ;-)

Om man skriver sakligt om själva frågan och undviker personangrepp kommer man långt.

Men det, kanske som du säger, att det inte spelar någon roll i vilket forum man än läser så går ibland vågorna höga.

Annette

ps måste säga att jag flinade lite över "hett till på ett forum om pelletseldning" ds
avsl090 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 20:20   #56
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Irene

Förlåt om jag inte svarade dig på det du frågade om, men jag tyckte frågan var lite konstig...

Läs mitt förra inlägg i den här tråden så förstår du hur jag menar med att missförstå saker som skrivs.

Min ton är inte behaglig, skriver du, ja inte vet jag hur min ton ska vara för att passa dig. Inte skulle jag heller vilja tala om för dig hur din ton ska vara för att passa mig. Det är sådant man får ta bara.

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-04-04 klockan 20:43.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 20:23   #57
xxx xxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 70
Visserligen är det påsktider men nu tycker jag det har blivit lite väl mycket hönsgård med mycket kackel.
Det svåraste med en diskussion är konsten att kunna avsluta den så att alla blir nöjda med avslutet.
xxx är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 20:26   #58
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
minna

Kul att även du kommer med oss här och kacklar lite, nu var jag lite elak kanske, men det var inte illa menat.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 20:31   #59
irene28 irene28 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
regler för inlägg

DU har fortfarande en otrevlig översittarton,
och den tycker jag inte om!!! Är det du som bestämmer här på sidan!!!!! ELLER??????
irene 28
irene28 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 20:37   #60
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Annette

Precis som du skriver står det ju också om i medlemsreglerna, "skriva sakligt om själva frågan och undvika personangrepp".

Det är väldigt viktigt, tyvärr är det ibland lätt att komma ur spår kanske, för vem som helst, när det hettar till, men då får man påminna sig själv om reglerna.

En annan viktig sak som jag tycker är att om det hettar till och blir hårda och sårande ord så bör man försöka att återställa balansen med att hjälpas åt att reda ut begreppen, en ärlig ursäkt kan ibland vara på sin plats också.

PS: Att det hettar till bland pelletseldarna är kanske mer naturligt, ha ha.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons