Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-01-11, 18:03   #1
123 123 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 72
Förslag mottages :=)

Jag vet ju att alla ni som håller till på den här sidan har massor av ideer och nya infalls vinklar på vad man kan göra av olika saker :=)

Har köpt en bit tyg som jag gärna vill ha tips och funderingar kring,vad skall jag göra av den??


Det är ett tyg med 25 st rutor med katter och kattungar i bomull,1 ruta är 4,8 x4,8 cm och hela tygbiten är 33x32 cm
Bifogade bilder
 
123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 07:46   #2
dreamcatcher dreamcatcher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 255
Vilket roligt tyg!
Vad du ska göra av den? Hm...
Jag tycker alla gånger att du ska kvilta... på något vis... så att det blir lite 3-D. Katterna tittar ut genom små fönster Jag tror på att klippa isär det och använda rutorna som lappar i ett kviltat lapptäcke Du kunde göra sånadär "kyrkfönster" och placera katterna i fönstren! Du kan gärna placera katterna en bit i från varandra så att hela katterna "ryms" bättre (även om det mesta av dem inte syns. Det blir roligare om de inte ser ut att ha de så trångt "där inne"
Jag tror att du ska hålla det i svart/vitt/grått... och så lite rött då förstås... så att katterna inte "bleknar" när de hamnar intill en massa färger. Jag skulle blanda "kattiga" material - sammet (absolut!.. och svart), något blankt och något persikolent (typ fuskmocka).
Det blir ett jättefint tv-täcke att ha när du kryper upp i soffan och tittar på någon trevlig film!


http://www.youtube.com/watch?v=DvXUvKIzYZY

Du kunde placera katterna - antingen i rutorna (där hon som visar har placerat blommigt tyg ... eller, vilket jag tror blir trevligast, i mellanrummen mellan rutorna. Man syr ju ihop flera. I x-skarven (på det gröna tyget) mellan fyra delar blir det ju plats för en kissemiss. Det behöver inte vara katter i alla "fönster" - sprid ut dem, tycker jag.

Senast redigerad av dreamcatcher den 2011-01-20 klockan 08:23.
dreamcatcher är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 21:33   #3
123 123 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 72
Tack för tipset! Skall prova mig fram lite innan jag klipper i kattyget :=)
123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons