Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-12-05, 13:14   #1
Zandiz Zandiz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2013
Inlägg: 2
Råd om tråd till Evolution

Hej! Är nybliven Baby Lock Evolution ägare. Detta är min första overlock, och det är först i januari som jag har möjlighet/tid att sätta mig ner i sybutiken och lära mig om maskinen. Men innan dess tänkte jag köpa trådar, så jag behöver lite hjälp. Vad använder ni för tråd till era Evolution maskiner? Jag har läst en del här på forumet, och många rekommenderar de prisvärda trådarna från Bibbis, men några tycker att dessa trådar är ojämna och inte är så bra. Som jag har förstått så Baby lock maskinerna är inte så "tråd känsliga", passar Bibbis trådar? Min andra fråga, hur många koner ska jag köpa av samma färg? Räcker det med 4? Det är ju det man använder mest, eller bör jag köpa 8 på en gång? Som sagt, helt nybörjare :-)
Zandiz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 16:49   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Det räcker 4 fyra konor i varje färg. Köp konor av dom färger du använder mycket, resten räcker med 1000 metersrullar, som går ganska så långt.
Sedan så rekommenderar jag en [I]Bob´n´serge[/I], i den kan du använda dina vanliga spolar som sy använder till din symaskin och spolar upp tråd dom gånger du använder fler trådar. http://www.nancysnotions.com/product...ortby=ourPicks

För min del har jag knappast inte alls använd fler än 4 trådar. Det är det man använder till vanlig sömnad. Dom andra sömmarna med fler trådar är mest för dekoration och då vill man oftast använda finare tråd.

Lycka till med din nya kompis, jag har en likadan. Jag gillar min Bäbis jättemycket.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 18:13   #3
Zandiz Zandiz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2013
Inlägg: 2
Tack för tippset! Vilken smart sak!
Zandiz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 16:19   #4
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
när jag köpte o.l så köpte jag 2 mörka o 2 ljusa koner och skiftade dom efter färgen på tyget jag sydde, sen har jag ofta en vanlig sytråd i rätt färg på vä nål (om du syr 4-trådig o.l))
Det lättaste är att du börjar med den 4-trådiga o.l och lär känna din maskin..
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons