Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-12-04, 20:42   #1
annah29 annah29 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 55
Varför hittar inte Digitizer mitt USB?

Hej!

Jag har köpt ett nytt USB-minne som jag tänkt ha broderier på då det gamla håller på att rasa isär. Har formaterat det i min Janome 350 (det tog lång tid). När jag sedan vill bränna över broderier från Digitizer så kan jag inte välja G, som USB-minnet heter. Någon som har något tips på vad jag ska göra?

Ha en fin kväll! /Anna
annah29 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 21:20   #2
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Hej Anna!

Innan du ska föra över broderier till ditt USB, måste du först koppla in det i datorn.

När du har gjort det väljer du External Media i listen högs upp.
Under fliken Exernal Media väljer du sedan Write Designs, Read and Erase.

Nu får du upp en ruta där du sedan väljer broderier som du vill skicka till USB.

Först måste du dubbelklicka på APACER(F: )i rutan som heter ATA Card or USB Memory.

Sedan ska du i rutan Folder: dubbelklicka på mappen som heter Embf.
Nu har du öppnat USB och kan föra över de broderierna som du vill brodera. Tänk bara på att ta Säker Borttagning innan du tar ut USB.

Hoppas att jag har förkarat det bra nog, annars får du bara hojta till om du vill ha mer hjälp.

Lycka till
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 21:25   #3
annah29 annah29 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 55
Tusen tack för utförligt svar. Hur jag fått mitt nuvarande att fungera har jag ingen aning om. Jag återkommer!

Tack igen ! /Anna
annah29 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 21:28   #4
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Jag sitter en stund vid datorn, och stygnsätter, men jag kollar in Sysidan mellan varven, hoppas att du får det att lyckas.
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 19:59   #5
annah29 annah29 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 55
Har nu gjort ytterligare ett försök utan resultat. Digitizer kan fortfarande inte hitta G som USB-minnet heter utan den hittar bara F som är Digitizer-dongeln. Får försöka formatera om det i brodyrmaskinen igen och se om det går. Något ytterligare tips?
annah29 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 20:41   #6
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Du sparar inte filen på USB minnet utan skriv till kort. Det är den ikonen efter symaskinen, ser ut som ett minneskort. Ha usb-minnet (som du först formaterat i maskinen), så hittar programmet det. Du ska öppna filen emb och sedan sedan trycka på write, så spara filen på USB minnet. Sedan är det klart att sättas i maskinen och sy.

Programmet jobbar i formatet JAN, när du skriver till kort förvandlas det till jef. Det är det formatet maskinen läser. Annars kan du välja ett annat format om din maskin kräver det.
I Jan-formatet kan du redigera och ändra saker på ett borderi. I jef formatet är det mycket begränsat.

Jag har digitzer Pro.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 16:16   #7
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
jag har bara flyttat över brodyrfilerna till usb:et, bara lägga det i emf? mappen... Se till att det inte är några å,ä,ö med för då hittar inte maskinen det
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 16:24   #8
annah29 annah29 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 55
Jag blir lite tokig på det här. Min brodyrmaskin hittar minnet, det syns på min dator syns det men Digitizer hittar inte G som minnet heter. Jag kan inte trycka på "write" därför att ingen av knapparna lyser. Låter nig det vila över helgen.
annah29 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 16:37   #9
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
när jag hade mc300 så flyttade jag broderier till kortet manuellt utan att gå genom programmet.. Så gör jag nu med, har idag brother.. väljer det broderi jag vill ha och puttar in det på usb-stickan via utforskaren
Du får bara se till att brodyren hamnar i rätt mapp...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 17:33   #10
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Se till att du inte har något makerat, som stoppar ikonerna. Du måste också ha ett broderi öppet för att ikonen ska synas.
Hade du bott i 08-området hade jag kunnat ge dig en lektion.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-09, 13:04   #11
marborg marborg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2013
Inlägg: 1
Har du ett sandisk minne? Jag har samma problem. Sandisk konfigurerar sina minne som "fixed disk" nuförtiden (krav från windows8) istället för flyttbar media. (Kolla i utforskaren). Programmet ser helt enkelt inte minnet som flash drive eftersom den betraktas som extern hårddisk.Jag har inte hittat någon lösning (formattera om hjälper inte). Att byta minne fungerar.
marborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-09, 13:23   #12
annah29 annah29 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 55
Citat:
marborg skrev: Visa inlägg
Har du ett sandisk minne? Jag har samma problem. Sandisk konfigurerar sina minne som "fixed disk" nuförtiden (krav från windows8) istället för flyttbar media. (Kolla i utforskaren). Programmet ser helt enkelt inte minnet som flash drive eftersom den betraktas som extern hårddisk.Jag har inte hittat någon lösning (formattera om hjälper inte). Att byta minne fungerar.
Ja, det är nog ett sandisk-minne. Får fixa ett annat. Tack för tips!
annah29 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 11:07   #13
AgnetaF AgnetaF är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 52
Spara dina filer i din dator, och flytta (kopiera) dom sedan till USB-minnet genom filhanteraren/utforskaren. Om du öppnar USB-minnet i datorn så hittar du en mapp, och i den lägger du undermappar som du kan döpa till lämpliga namn (blom, blad, lace, djur osv). I undermapparna lägger du dina brodyrfiler som ska ha formatet xxx.jef. Jag har också en Janome 350, och hade problem med formatering av USB i början. Men om man gör det på "rätt" sätt tar det inte så lång tid. Numera gör jag alltid färdiga mappar med filerna i datorn, och sen kopierar jag in mapparna till USB-minnet. Jag har många sådana färdiga mappar i datorn, beroende på vad jag håller på med. Alla USB fungerar bra i min maskin, men jag försöker att ha "små" minnen. Jag har flera, ibland slutar de fungera och så får man formatera om dom, då är det bra att ha backup-mappar i datorn.

Lycka till, Agneta (maila mig gärna om du behöver mer hjälp, så kan jag beskriva utförligare)
AgnetaF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-17, 20:56   #14
annah29 annah29 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 55
Tack alla för era svar. Usb-minne av märket sandisk kommer jag inte använda mer till min brodyrmaskin. Har nu provat med två olika usb-stickor utan lyckat resultat. Men så bytte jag till ett annat märke och allt flöt som det skulle, från formatering i maskinen till brodyren ifrån Digitizer.

Trevlig kväll på er alla!

/Anna
annah29 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons