Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-18, 18:03   #1
SyLina SyLina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 44
Vinterkappa för nybörjare

Hej alla! Jag är en nybörjare vad gäller det mesta som har med sömnad att göra (än så länge har det mest blivit väskor, enkla kjolar, gardiner, dukar, örngott samt en velourtröja..) men vill ändå försöka mig på att sy en vinterkappa. Friskt vågat hälften vunnet, eller? Vill göra något varmt o tjockt men ändå figursytt och snyggt. Undrar nu om någon vet något bra mönster eller har tips o tricks att dela med sig av.. Tack på förhand! /Lina
SyLina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-18, 23:10   #2
magica magica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 346
jag har just sytt en varm mysig figursydd vinterrock. det mönstret gjorde jag dock själv. hur som helst kan jag tipsa om att fodra det med thinsulate. det är tunt men väldigt varmt för sin tjocklek. alltså väldigt bra när man vill ha figursytt.
sen gäller det att komma ihåg att fodret ska vara något större i ärmhålet och lite längre i ärmen för att det inte ska dra.
magica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-19, 09:27   #3
SyLina SyLina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 44
Ja, jag såg den när du precis lagt ut bilderna o tycker den är hur fin som helst! Jättevacker.. Vill också ha längre luva o tänker mig något utvängda ärmar. Tack för tipset angående foder. Planerar att sätta i ett foder i en avvikande färg (exempelvis stark grön om jag väljer svart yttertyg). Först ska jag hitta ett enkelt mönster utan krusiduller
SyLina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-26, 13:53   #4
Angelica11 Angelica11 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 26
Jag har nyss sytt mig en kappa av imiterat fårskinn som jag hittade hos Stoff och Stil. Jag hade ritat mönstret själv, men det var ett rätt enkelt matrial att sy i och dessutom behövde jag inte fodra kappan. Nu har min sambo önskat sig en liknande herrkappa av samma tyg, men denna gång kommer jag inte att rita mönstret själv
Angelica11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons