Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-05-09, 19:21   #1
IrmeliE IrmeliE är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 35
Gårda textil

Hej!
Ny här och har en fråga. Jag har kollat runt för lite info om Gårda Textil i Gbg, funderar på att köpa tyg där. De har ju inga priser på hemsidan, men lägstaprisgaranti och säger sig ha låga priser enligt den samma. Men i alla inlägg här så beskrivs de som bra men dyra. Har prisbilden förändrats senaste tiden eller är de fortfarande dyra?

I övrigt tack till alla som skrivit frågor och svar som lett mig vidare i arbetet med min brudklänning och restaureringen av gamla symaskiner.

/ IrmeliE
IrmeliE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-09, 20:33   #2
IréneL IréneL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 12
De har olika prisklasser men överlag är de ganska dyra åandra sidan är det fina tyger de säljer. Mycket fina fest sidentyger som man inte hittar i andra tygbutiker, inte i gbg i alla fall.
De "vanliga" tygerna är ungefär samma priser som på andra ställen. Jag går oftast dit för att "känna". Det är värt att åka dit och "känna" om man är i stan.
IréneL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-15, 05:29   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Dyra helt klart men å andra sidan har de en massa exklusiva tyger som inte finns någon annanstans och som ligger på hög kvalité som speglas i priset.

Det går hitta tyger som är lika billig som i andra butiker men ibland hittar jag likvärdiga tyger på andra ställen men som kostar dubbelt så mkt på Gårda. Generellt dyr butik, ja. Men det är en fin butik som man inte bör ignorera. Jag köper ganska mkt därifrån pga att jag ofta får presentkort till just den butiken.

De är ganska bristfällig när det gäller syntetiska varianter av tyger (vilket ju ofta ligger på lägre prisnivå än motsv naturmaterial), man ser tydligt att deras målriktning är naturmaterial. Siden, ylle, bomull osv.

En kul grej är att de har vintagetyger också och det är original från deras gamla sortiment.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-15, 09:48   #4
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 469
Jag handlade äkta sidentyg där. Prismässigt låg de i samma klass
som SidenCarlsson i Stockholm. Dyrt. Men bra kvalitet.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 11:52   #5
IrmeliE IrmeliE är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 35
Tack för era svar! Dyrt men bra alltså. Tur att jag inte bor i stan för känner att jag lätt skulle kunna förköpa mig. Särskilt i vintageavdelningen... Har fått ett par tygprover nu och måste säga att deras service och utbud är fantastiskt. Känner mig nästan ledsen över att jag hittade en stuvbit av ett dupionsiden som jag är tillräckligt bra för mindre än halva priset hos en annan handlare.
IrmeliE är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons