Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-06-13, 13:19   #1
Danuta Danuta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2010
Inlägg: 1
Lightbulb Lusetröja i 4XL

Hej, har lovat min pojkvän att han skall få en stickad lusetröja av mig. Men jag hittar inga mönster då han är så pass stor. Jag behöver ett mönster som passar en som har storlek 4XL.

Det gör ont i mitt hjärta att inte kunna sticka denna till honom då han är så glad över att just jag skall sticka den till honom. Kan någon god och vänlig själ där ute hjälpa mig med detta problem?

Tack på förhand!
Kramar
Danuta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-13, 20:15   #2
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Garnstudio har ju en massa luse- tröjor men inte så stora.
Jag tror att det är enklast för dig att mäta upp en av hans befintliga tröjor och sen räkna om antal maskor.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-17, 13:26   #3
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
klart du ska sticka en tröja till honom när jag velat gjort något motiv som inte finns i rätt storlek som behövs, har jag först letat upp en annan modell i rätt storlek som jag behöver, där finns ju masktätheten, stickstorlek mm. sen har jag letat upp ett norskemotiv som jag vill sticka.. och räknat om mönstret + eller minus några få maskor så mönstret stämmer men antalet maskor.. eller så gör du åt andra hållet.. kolla norskemönster först, så du får fram rätt garn mm, sen kollar du någon annan liknande modell med din mans storlek, och då måste du kolla så att masktäthet och stickor stämmer överrens (- det är A och O i det hela) lite knepigt att förklara men jag hoppas du förstår.. annars får jag förklara vidare
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
luse, mönster, sticka, stora storlekar, tröja

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons