Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-06, 23:37   #1
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
För stort project?

Jag vill brodera från card 64 Italian romance Des64101. Denna vill jag har på en bred linning runt hela linningen. Jag har en känsla av att detta broderi är för mycket stygn på så att det kommer bli väldigt stelt och linningen är av stretch och behöver töjas när jag tar på mig byxorna då jag inte har resår i midjan utan bara en tight linning i trikå. Jag måste även förminska broderiet till 10x17cm då jag har hoop sizebågen till min Husqvarna orcidea. Sedan ska jag på något vis länka ihop broderierna till ett endeless broderi så det inte blir något glatt imellan. Är detta med det här broderiet en dum idé?

Borde det bli bättre om jag tar ett broderi där det inte är lika många stygn tex från card 142 med blomman längst upp till vänster i katalogen? Broderar det bak och fram på linningen. (Nu har jag dock inte just det broderiet med det var ett exempel)

Jag hade även velat brodera från samma kort (om jag nu hade det) blomman längst upp till höger, som skulle sitta mitt på kjolbyxan och även lägga till en fjäril lite ovanför blomman från card 47. (se mönster i forum kläder, tråden ONION) Men har en känsla av att det blir för mycke stygn där med på ett stretchigt tyg så detta kommer bara bli som en klump där och inte falla snyggt. Har jag rätt?

Men kanske något sånt här skulle funka på linningen? Card 144 Mega swirls. Förminska broderiet i Resize pluz till 10x17cm som min hoop size ram är. Och brodera på linningen. Men då är frågan åter igen, hur länkar man ihop broderiet? jag vet att det ska gå.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons