Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-06, 18:20   #16
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Hej, vad jag ser på mönstret så ska midjan ochh benkanterna sys i ribb kvalitet alltså i mudd tyg. Delen ska läggas i tygvikningen på muddtyget ( de har användt rundstickad mudd på mönstret där av två fold (tygvikningar). Midje mudden ska sedan vikas och sys ihop längs den öppna långsidan. MF och MB står för att det ska placeras mitt fram resp mitt bak och sömmen på mudden placeras i sidan på byxan. tror inte du egentligen behöver sys byxan i töjbart ty utan bara midjemudd och benmuddar.
Lycka till!
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-06, 22:10   #17
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Hej och tack för svaren! Jag tror att jag luskat ut hur jag ska göra nu. klippte ut tyget och det blev rätt och jag har nålat och kollat hur de blir och det verkar bli rätt.

Jag ville ha sån ribbat muddtyg till dom här byxorna men hittade tyvärr ingen färg som jag tyckte passade bra så jag fick sy hela byxorna i samma tyg.

Nu är frågan, är det tänkt att det ska vara resår i midjan? Jag har inte sytt resår på muddarna vid benen och det funkar ju såklart bra. Ojdå nu hade ja inget fliselin där i heller men men.

Jag kollade på ett par nästan likadan brallor som jag hade hemma och när jag kände på linningen och benmuddarna så verkade det varken finnas resår i benmuddar eller midja. kan det vara så? :O Ja det verkar så och dom byxorna sitter uppe. Så jag kör utan resår för den här linningen sitter åt rätt lagom.

Ååå nu blev jag ju sugen på att brodera på den breda linningen :P de skulle va fint. Så nu får jag välja mellan att bli klar me barllorna och kunna använda dom eller bordera och få extra tutch på dom:P
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons