Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-04-11, 19:27   #1
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Känner mig riktigt ynklig...

Ibland tycker jag riktigt synd om mig själv. Till exempel just nu. Inte nog med att jag var tvungen att lämna in min symaskin för reparation idag, och nu sitter utan maskin... Som om det inte räckte, så trillade jag för en stund sedan i trappan och slog mig. Vi har en trappa "modell gammal vindstrappa", sådär riktigt otäckt brant med nedslitna steg, och hemska ojämna väggar som river hål på allt. Jag slant med foten och trillade ner, ramlade på ena låret (som nu är väldigt ömt), rev hål på ena armbågen och slog huvudet i väggen och har nu ett skrapsår stort som ett plommon precis ovanför tinningen.

Så nu sitter jag här, feeling sorry for myself... ingen symaskin, och så ser jag ut som om jag varit i värsta slagsmålet... Hade tänkt boka tid hos frissan denna veckan, men har som tur är inte hunnit med det - så luggen är åtminstone tillräckligt lång för att täcka lite av mitt fula sår...

Nej, nu får jag sluta vara så glöttig!
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 19:33   #2
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
En olycka kommer sällan ensam, sägs det. Först symaskinen och sedan fallet i trappan.

Det är inget fel att tycka synd om sig ibland, man måste inte vara stark och duktig hela tiden.

Slicka dina sår, var glöttig en stund, det hjälper! Kramen!

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-04-11 klockan 19:35.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 20:25   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nämen stackare, tur du inte bröt något!

Inte kul att gå omkring med sår i ansiktet. Glömer aldrig när jag skrapa upp halva ansiktet på skaren efter ett fall i svartabacken "väggen" i Hundfjället. Och min mamma går om kring med en stor blå näsa efter ett fall i förrgår, DEN går inte att dölja med luggen.

Inte nog att man har ont det känns lite pinsamt och man känner sig fånig av någon underlig anledning.

Man får tycka synd om sig själv och vara glöttig (kul att "höra" skånska igen)

Krya på dig!

KRAAAAM
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 20:56   #4
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Stackars dej

två olyckor på en gång.
Jag har varit med om att jag gick omkring med en blåklocka i fejan efter en fight med en skottkärra! Ont som f*******n gjorde det och såg ut som om jag har en gubbe som misshandlar, tur att han är så välkänd som världens snällaste!

Krya på den och kraaaaaaaam/ Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 21:56   #5
xxx xxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 70
Usch det har kunnat gå riktigt illa med dig min fasa är att bryta armen eller något sådant så man inte kan sy. Annars ser jag just nu ganska rolig ut i ansiktet, jag var och opererade bort en inflamerad visdomstand igår så jag ser ut som en hamster på ena sidan, sydd i munnen så nu sitter jag här och äter glass (inget ont som inte har något gott med sig).
Hoppas du nu sköter om dig så både du och symaskinen snart är i gång igen.
xxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 22:15   #6
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Nämen stackare! Det låter inte kul, varken med trappincidenten eller symaskinsfrånvaron. Tur att du inte skadade dig värre i alla fall. Krya på dig kram från mig med!
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 09:13   #7
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Jag tycker lite synd om Minna också...inflammerad visdomstand låter inte roligt och inte stygnen heller...
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 10:09   #8
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Så gulliga ni är... och tack för all sympati. Min kära pojkvän köpte med sig blommor, olika sorters choklad och annat smått och gott igår, och sedan blev jag riktigt ompysslad.

Har dessutom upptäckt att man faktiskt kan få ganska mycket gjort när man inte kan sy... Helt plötsligt har man tid över till hushållssysslor och annat.

Nu ska jag gå och experimentera med att ha keps på mig - förhoppningsvis döljs det värsta av stora skrapsåret, utan att trycka på det och göra ont.

Alexandra
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 10:32   #9
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Fy för att slå sig på detta vis... Hoppas det snart går över. Igår kom min dotter in med världens bula bredvid ögat och helt röd runt om, bildörren hade blåst igen på henne när hon skulle plocka ut sin lilla ur bilen. Hoppas alla kryar på sig snart känner med er
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons