Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-25, 19:49   #1
xxx xxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 70
Hemsida

Jag ska göra om min hemsida så att det blir en onlineshop skulle vara kul att ha den lite proffsig med varukorg, kassa m.m. Jag antar att det måste till ett dataprogram för detta eller hur? Tacksam för tips var jag kan hitta ett sådant helst gratis eller något annat som kan hjälpa mig på traven är just nu lite "ringrostig".
xxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 19:59   #2
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Sök i forumet, detta har diskuterats tidigare.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 20:34   #3
xxx xxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 70
Puh, nu har jag letat igenom forumet och hittat det jag sökte.
xxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 21:08   #4
florin florin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 159
Jag som inte själv ids söka i forumet skulle bli jätte glad om du ville skriva vad du hittat
florin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 21:13   #5
xxx xxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 70
Du kan titta här
http://www.sysidan.se/forum/search.p...der=descending
xxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 22:12   #6
xxx xxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 70
Nu har jag börjat med min nya sida http://www.minnas.com/
Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av gratisversionen onlinebutik som finns hos
http://www.mamut.com/se/det.asp?id=1561
xxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 11:51   #7
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Hej
Är själv nyfiekn på denna webshop... hur går det för dig... har du testat?
Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 14:14   #8
Jonasnordin Jonasnordin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 11
E-butik

Hej! Kul att du gör en e-butik! Det finns också osCommerce som du kan använda. Det är gratis och mycket flexibelt. Jag kan dock inte säga att det är det lättaste att komma igång med!

Annars gäller att göra ett eget system, men det är nog närmast omöjligt att göra gratis.. Kostnadsfritt gäller det tyvärr att jobba en hel del själv! E-butiker kan ju fungera på så många olika sätt =). Själv programmerade jag en e-butik helt från scratch, för att i grunden smälta in i hemsidans nisch.
Jonasnordin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 16:28   #9
xxx xxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 70
Eliza, jag har inte kommit så långt att jag har laddat ner det än har fullt upp vid symaskinen och onlineshopen ska inte vara klar för än efter min sista marknad som är i början av sept.
Min gamla sida som finns ute nu har min son gjort han är webbdesiger men han jobbar nästan dygnet runt på en reklambyrå så jag har gett mig sjutton på att försöka fixa det här själv så småningom
xxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 16:46   #10
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Ok, jag har laddat ner den nu så jag testar... men jag fattar inte .. jag laddade ner hela versionen inte bara webbshopen.. är det en 30 dagars version eller är det fritt att använda den hur länge man vill?

Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 17:58   #11
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Hoppas Mamut är enkel för
Citat:
Det finns också osCommerce som du kan använda. Det är gratis och mycket flexibelt. Jag kan dock inte säga att det är det lättaste att komma igång med!
Den kan jag säga är inte så enkel utan vana, helt uppbyggt med php. Jag hjälpte en kund med den och fy vad jag slet. Men nu är den på plats och fungerar bra. Mycket flexibelt butikssystem om man tar sig tid och sliter sig i håret. Jojjox har en gratis butik också och helt html baserad. Inte så snygg och flexibel men lätt att sköta.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 18:15   #12
xxx xxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 70
Hitta denna sida men har inte kollat den så noga jag hinner inte mera just idag kanske kan den vara till hjälp för någon.
http://www.byggahemsida.se/index.htm
xxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 05:48   #13
florin florin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 159
Jag har fått hem Mamuts starta eget paket och ska prova det under helgen, får se om jag får till nån bra sida :-) De verkar otroligt hjälpsamma i alla fall, rinde en kille fårn Mamut redan efter några dagar och frågade hur dte går, jag skulle höra av mig om det uppstod problem :-) Kul med sevice på en gratis produkt
florin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 07:03   #14
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Ja ... vad kul... jag har bara kommit till det stadiet att starta upp programmet.. ti hi... sen tog mitt tålamod slut... ja.. det är väldigt kort..!

Trevlig Helg på er alla.
Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 08:30   #15
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
florin skrev:
Jag har fått hem Mamuts starta eget paket och ska prova det under helgen, får se om jag får till nån bra sida :-) De verkar otroligt hjälpsamma i alla fall, rinde en kille fårn Mamut redan efter några dagar och frågade hur dte går, jag skulle höra av mig om det uppstod problem :-) Kul med sevice på en gratis produkt
Ja och envisa också men de är väldigt trevliga hela tiden så det gorde mig inget.

Jag har haft deras starpaket hemma och testat rätt länge. Även om jag bestämde mig för att inte hoppa på deras lösning så tycker jag den verkar rätt okej. Orsaken till att jag inte tog det (det var när jag försökte starta eget) var att jag inte tyckte jag kunde styra utseendet tillräckligt mycket själv. Men om man accepterar de färdiga mallarna, som inte är helt tokiga, så verkar det bra.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons