Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-01, 14:47   #1
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Historien om min overlock

Hejsan syvänner!
Det har ju varit uppe en del diskussioner om overlocks och därför vill jag dela med mig om historien om hur jag fick min overlock. Jag har två symaskiner en vanlig och en overlock jag har haft dem ungefär lika länge. Den vanliga symaskinen fick jag i studentpresent, den splitterny Pfaff Hobby med allt tänkbart användbart som man kan behöva när man har sytt ett tag.

Bara några månader efter jag hade fått Pfaffen så insjuknade en äldre väninna till min mamma och mamma hjälpte henne med hushållssysslor. Jag var ibland och hälsade på henne också, det var trevligt att lyssna på när hon berättade om saker hon hade gjort i sitt liv.

Så en dag när vi satt hos henne och fikade så sa hon plötsligt att hon ville ge mig hennes overlock eftersom hon inte själv kunde sy med den längre pga synnedsättning. Jag blev ganska paff, visste inte riktigt vad jag skulle säga men tog emot maskinen och funderade på vad jag riktigt skulle ha den till.

Jag hade bara använt mammas overlock några gånger och jag tyckte den var svår att använda. Mammas overlock har display där man väljer alla inställningar. Maskinen jag fick visade sig vara betydligt mycket enklare. Jag fick en bra genomgång av hur den skulle användas, hon visade hur man skulle trä den osv.

Sen flyttade jag hemmifrån och overlocken blev stående i en garderob...tills för ungefär ett år sedan då jag på allvar använde den och nu för bara några dagar sedan har jag återigen fått uppleva vilken bra maskin det är!

Tänk! När jag fick den viste jag inte vad jag fick! Jag förstod inte vilken bra maskin det var!
Jag är så glad att jag aldrig fick för mig att sälja den eller så!

Trevlig december åt er alla!

/Maria
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-02, 10:56   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Vilken trevlig historia och det bevisar ju bara att "kan va bra å ha grejjer" är bra å ha kvar
Jag är inte helt fel ute alltså med alla mina... kan va bra å ha...
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-02, 11:36   #3
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Ja, jag tror att man bara måste ta sig lite tid till att fundera och prova över vilken användning man har av dem.
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons