Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2020-02-11, 13:06   #31
Finline Finline är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2019
Inlägg: 284
Nytt projekt, shoppingkasse från ett 5:- äldre men mycket fint kuddfodral. Unika tyger.

Nederdelen görs om till vackra band/handtag.
Bifogade bilder
    

Senast redigerad av Finline den 2020-02-11 klockan 13:19.
Finline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 15:00   #32
Finline Finline är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2019
Inlägg: 284
Två st lika. Av ett kuddfodral 5:- från stadsmissionen. Självklart har jag lagt till en tåligare botten i canvas.

Testad med 8 kg av det som fanns i skafferiet.

Inte lika rymlig som förra kassen men helt annorlunda ändå. Den gick snabbt att sy.

Hade diskret övertråd och skrikig blå undertråd på själva väskan (inte handtagen).

Här kan jag sy remsor på de sömsmåner/fåll med zigzac om jag vill och använda diskret tråd så är det problemet löst. Men det får bli en annan gång.

Handarbete/hemsytt ska se ut som sådant. Ibland lite mindre och ibland lite mera.

Fogar i de oliks tygerna och mönsterpass var viktigast idag och det gick riktigt bra.
Bifogade bilder
    
Finline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-14, 10:28   #33
Finline Finline är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2019
Inlägg: 284
Stans snyggaste shoppingkasse ...
Bifogade bilder
 
Finline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 23:48   #34
Synålen23 Synålen23 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2020
Inlägg: 7
Oj vad snyggt!

Citat:
Finline skrev: Visa inlägg
Man undrar vad som händer på sysidan, handarbeten, tyger, sytillbehör, butiker.
Symaskinerna slås samman, en Husqvarna och en Pfaff är nästan samma maskin idag, Elna har blivit Janome, etc etc.
EU's fria rörlighet för varor och tjänster har blivit reglerat så att länder med höga kostnader (Sverige) inte skall bli utkonkurrerade av länder med lägre kostnader (England).
Vissa märken t ex Brother får inte säljas till svenska konsumenter för då gnäller svenska återförsäljare av symaskiner.
Men som utvecklingen är nu så handlas det ännu mera över internet än tidigare. Prisskillnaderna går inte att stoppa, det finns alltid vägar kring monopolen. Företag som inte reglerar kostnader med omvärlden går under.

I Uppsala finns några få tygbutiker med samma sortiment, hur sexigt är det. Mycket av det man frågar efter finns inte ens hemma. Det känns som om det är på väg utför och som konsument blir man hänvisad och oftast tvungen att beställa på nätet.

Fick min leverans idag på eftermiddagen och sydde genast upp en kreativ unik shoppingbag.
Många använder svart Denim i botten, men jag har använt svart fin Canvas.
Överdel möbeltyg. Min Singer Curvy maskin klarar inte av att sy 4 lager Canvas så det blev tillverkade remmar/band.
Tråden är tråd för knappar/knapphål lite grövre.

Skall göra väskan ett snäpp större i ver 2. Ska testa en annan lämpligare tråd också.
Fodret har volym vliselin, Canvas botten har styvare mellanlägg typ vildona. Möbeltyget vanligt vliselin.
Synålen23 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 21:46   #35
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Det där ser fin fint ut. Själv knåpar jag på med en väska till vår Firebox. Bild samt min specialväska.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 20:08   #36
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Flaskkasse

Vill tipsa om Cristinas Sytips. hon heter Cristina Palmqvist och har gjort mānga bra tutar.
Hár en flaskkasse https://www.youtube.com/watch?v=goB91jtx9O0
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-14, 11:20   #37
EsseHom EsseHom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2012
Inlägg: 8
Sydda väskor...

Jag har sytt några väskor till hustrun de senaste året i loppisfyndade tyger och klädesplagg. Jag håller med till 100% att utbudet av tyger är urvattnat hos svenska tygaffärer. Förutom loppisfyndat tyg så har jag handlat en del från Kina och England. Men efter Brexit (tull & moms) så har jag börjat tittat på tyger från andra länder inom EU, som Tyskland, Irland och Frankrike etc. Min nästa beställning blir från Tyskland.

Väskorna är en i William Morristyg och en i Jeanstyg. När jag sydde jeansväskan använde jag min vintage Pfaff 332 maskin som klarar det mesta (blir det extra tjockt/tufft så handvevar jag mig igenom detta).

Bilder på väskorna finns i Mina Syprojekt.

Citat:
Man undrar vad som händer på sysidan, handarbeten, tyger, sytillbehör, butiker.
Symaskinerna slås samman, en Husqvarna och en Pfaff är nästan samma maskin idag, Elna har blivit Janome, etc etc.
EU's fria rörlighet för varor och tjänster har blivit reglerat så att länder med höga kostnader (Sverige) inte skall bli utkonkurrerade av länder med lägre kostnader (England).
Vissa märken t ex Brother får inte säljas till svenska konsumenter för då gnäller svenska återförsäljare av symaskiner.
Men som utvecklingen är nu så handlas det ännu mera över internet än tidigare. Prisskillnaderna går inte att stoppa, det finns alltid vägar kring monopolen. Företag som inte reglerar kostnader med omvärlden går under.

I Uppsala finns några få tygbutiker med samma sortiment, hur sexigt är det. Mycket av det man frågar efter finns inte ens hemma. Det känns som om det är på väg utför och som konsument blir man hänvisad och oftast tvungen att beställa på nätet.

Fick min leverans idag på eftermiddagen och sydde genast upp en kreativ unik shoppingbag.
Många använder svart Denim i botten, men jag har använt svart fin Canvas.
Överdel möbeltyg. Min Singer Curvy maskin klarar inte av att sy 4 lager Canvas så det blev tillverkade remmar/band.
Tråden är tråd för knappar/knapphål lite grövre.

Skall göra väskan ett snäpp större i ver 2. Ska testa en annan lämpligare tråd också.
Fodret har volym vliselin, Canvas botten har styvare mellanlägg typ vildona. Möbeltyget vanligt vliselin.

Senast redigerad av EsseHom den 2021-06-14 klockan 11:23. Anledning: Felskrivning
EsseHom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-22, 17:10   #38
Finline Finline är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2019
Inlägg: 284
Mina Downtown Abby tyg kassar handlar jag med än och de håller för allt. Har fungerat bra.
Finline är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
shoppingväska

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons