Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-15, 15:16   #16
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag tycker också handlaren i England skulle ta ansvar om de sagt att den funkar med Vista. De skulle gjort uppgraderingen innan de skickade den! Att skicka tillbaka den dit för en enkel firmware-uppgradering känns inte rimligt dock, men de borde egentlöigen betala vad det kommer att kosta dig. Eller i alla fall skicka någon kul grej...
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 10:41   #17
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
tack sotis och ichigo nu har jag två att kontakta, känner hopp om att det ska lösa sig!

Hon som svarar på mail på den engelska affären har redan varit så otrevlig och lagt allt ansvar på mig så jag orkar bara inte mer. Vill bara få det att funka på sätt som jag kan må bra i.
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 12:00   #18
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Då ska du "släppa" England, absolut!! Det är värt någon hundring att få må lite bättre! Och det kommer att lösa sig så bra så rba ska du se!!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 14:43   #19
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
tack sotis, vad snäll du är "skickar en blomma"

ja, för mig är det värt dom extrapengarna att få ha med bra folk att göra. Om jag handlar nån mer gång från england så får det bli sewing machines direct. Så har jag lärt mig av detta misstaget!
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 15:03   #20
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Mim: vilken försäljare har du köpt maskinen ifrån?
Kan vara bra att veta var man inte ska handla ifrån.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 15:13   #21
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Väldigt tråkigt att säljaren varit otrevlig! Då tycker jag att du ska ge recension på stället i recensioner så folk undviker stället. Om du orkar.

Ok, låt oss hoppas att du får din maskin fixat fort av en snäll reparatör så det här blir undanstökat.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 16:36   #22
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag tycker också det skulle vara bra att få veta var man har så dålig kundsupport!

Och Mim, jag kan förstå om du känner dig ledsen, och när det hände säkert ännu ledsnare! Tänkte bara berätta att du inte är ensam om att ha klantat till det!

Jag hade ett missöde med min stora 6-nålarsmaskin i höstas. Jag gjorde en superklantgrej och en grej blev sned. Jag blev så förtvivlad och ville bara gråta! Det är ju en stor och klumpig maskin och den måste tas till verkstad som inte finns i denna del av landet. Trodde att det var Kaj i Råå som gällde för mig, och dit är det låååångt (tycker jag)! Allt kändes bara eländigt, och jag var så arg på mig själv.

Då såg jag att Patrik på Skövde Symaskiner var Brother-tekniker och Skövde skulle jag åka förbi några veckor senare, och annars är det ju "bara" 17-18 mil dit. Jag skulle nog kunna få hjälp att få ut maskinen i bilen, så det skulle nog bli bra. Patrik svarade direkt på e-post och gav ett jättebra pris på service (det var ju lika bra att göra det samtidigt) OCH transport fram och tillbaka. Trodde inte mina ögon! Han ordnade så jag fick upp en transportlåda och allt gick hur bra som helst. Lite tunnare blev ju plånboken, men det var värt varenda öre att få min tabbe tillrättad, och service ska ju maskiner ha då och då i vilket fall!

Just när det hade hänt var jag så ynklig och ville inte titta åt maskinen ens för jag skämdes så för att jag varit så DUM! Men några veckor senare var det andra tongångar hemma minsann! Medans det stora "eländet" var borta passade jag på att göra om i hörnan där den står och bara att få det gjort var värt en massa! Så mitt superklant blev i slutänden något riktigt bra!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 22:54   #23
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Jag vet inte riktigt vad det är för maskin du har (dvs det säger inte mig ngt), men det finns en Brother-återförsäljare i Göteborg som är superserviceminded. Jag har lämnat in min Brother 2 ggr och han fixade den till dagen efter, båda gångerna. Nu var det säkert enbart mekaniskt för min del, men han kan säkert fixa ditt också. Jag tänkte att Gbg kanske ligger bättre till för din del?

A. Marketing-Linné Symaskiner
Nordensköldsg. 9
41309 GÖTEBORG
031 - 42 20 48
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 09:08   #24
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Ot

Sotis, nu blir jag nyfiken vad du gjort för fel? Jag har två likadana maskiner som du och glad om jag slipper trampa i samma klaver som du gjorde! Ursäkta att jag bytte lite ämne men vill gärna hänga på lite här.......
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 09:48   #25
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Barbro, jag har ett "slimline clamping system" där man måste vara väldigt noga med att köra "trace" eftersom inte maskinen läser av de ramarna. Jag hade ramen "öppen" (totalt hjärnsläpp, vet inte var jag hade tankarna!) och det krokade i på ett ställe och jag hann inte stoppa i tid. OK, jag lyckades hjälpligt böja rätt den pressarfot som blivit sned, bra för att sedan när jag sydde lite senare slå i kanten så nålträdararmen blev.. ja jag vet inte vad som hände riktigt... Men den slogs ur sitt käge, fastnade i trådgriparen och hej och hå...
Plockade isär och kunde ta bort den och ha funktion på maskinen i alla fall, om än med manuell trådträdning. Lyckades inte justera rätt på egen hand och istället för att riskera att förstöra mer tyckte jag att det var nog dags för service i vilket fall...
Men jag lärde mig mycket och märkte ju till exempel att det är väldigt lätt att byta nålträdaren (själva den ligga grejen med kroken, inte hela armen) och dyr är den inte heller! (Bara inte hela armen slagits ur läge som den gjorde för mig.) Våra maskiner är robusta och saker och ting går inte sönder så lätt, men det ska justeras hit och dit för att klaffa, och det kan man ju behöva hjälp med...
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 10:04   #26
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Tack för svar, jag kontaktar dig privat så jag inte förstör denna tråds ursprungssyfte om du inte misstycker.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 10:54   #27
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
affären heter "bedford sewing and knitting machines". Att jag uppfatta henne som otrevliig är ju subjektivt, men hon gav felaktig information tre gånger. Sen är det möjligt att jag hade fått hjälp om jag orkat försöka ta mig förbi caroline men det orkar jag inte.

Tack sotis för att du berättar! Förstår din förtvivlan och frustration när maskinen gick i sönder. Skönt att det ändå löste sig så bra till slut.

har skämts så fruktansvärt över det här. En jättesnäll person erbjöd sig att låna mig en xp-dator hon eg inte fick låna ut, och av missriktad tacksamhet våga jag inte säga att jag mådde för dåligt just då, och så stressa jag sönder mig av rädsla för att förstöra den lånade datorn och så missa jag sista momentet och så gick det som det gick...

jag hoppas att min lärdom av detta ska bli att snälla människor vill inte att jag ska betala för deras snällhet med mitt lidande.


Och tack Jo 1 för tipset. Nu har jag tre alternativ
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons