Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-12-05, 13:50   #1
Fleeca Fleeca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 120
Stoff och Stil

Hej!
Funderar på att beställa tyger och lite tillbehör från Stoff och stil. Vad har ni för erfarenheter av dem?
Mönstren är ju lite speciella - man får endast en storlek... Mina mått är strl 38 upptill, men 40 i midja och över stussen. Är det bäst att ta strl 40 på mönstet då och förmiska eller 38 och förstora??

Mvh Helene
Fleeca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 15:33   #2
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Jag har bara bra erfarenheter, jag sitter faktiskt och syr efter av deras mönster just nu. Jag tror att det står i deras katalog om man ska köpa mindre eller större mönster.
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 20:19   #3
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
Hej
Stoff och stil har funkat bra att beställa från för mej. De tyger och tillbehör jag har köpt har varit bra, och ganska bra pris på!
Jag tror att man ska välja överdel efter bystvidden, och nederdel efter stussvidden. Är det en klänning eller något plagg som går över både byst och stuss så väljer man den större storleken. Jag tror att det är lättare att ta in än att lägga ut.
Hälsningar Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-06, 11:35   #4
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Jag tycker att Stoff och Stil är kanon, jag har beställt massvis därifrån! Och nu har de ju öppnat butik bara tio minuter från mig!!

När det gäller deras mönster skulle jag råda dig att ta en storlek större för jag tycker att deras mönster är små i storlekarna.

Lycka till!!
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-06, 16:05   #5
Lara Lara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 33
Hej!

Jag har tyvärr inte lika god erfarenhet av deras mönster, dålig passform osv. Om man inte är jätebra på att göra ändringar själv så - vilket jag inte är - så lägger jag hellre lite extra pengar på "vanliga" mönster.

MVH

Birgitta
Lara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-06, 16:22   #6
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Jag tycker nog att mönstren är bra. Det enda jag råkat ur för är ett kavajmönster som hade väldigt stora ärmar. Men jag tror att det beror på att jag har smala armar så...
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-07, 11:49   #7
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Jag fick min första leverans från Stoff och Stil igår och blev besviken.
Tillbehören (nålar, blixtlås etc) var bra och billiga (kan ju inte se ut på så många olika sätt). Tygerna (4 olika) var också billiga och det syntes verkligen. De lyste billigt om dem. De var inte alls lika fina som de såg ut i katalogen, borde ha skickat efter prover. Ett foder såg ut som plast, ett T-shirtliknande tyg hade nån läbbig banlonkänsla. Paspoalbanden var inte såna jag tänkt mig.
Vad har ni för erfarenhet av Furulundstyger???

Hälsningar Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-07, 12:13   #8
Frideborg Frideborg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 60
Jag har i stort sett slutat handla både tyger och kläder på postorder. Jag vill känna på kvalite´n. Alltför många gånger har kläderna sett snygga ut i katalogerna och sedan inte alls varit det när de kommit. Någongång har jag beställt från Furulunds men de gånger jag tagit hem prover först blev det inget tyg beställt.
Visst kan man skicka tillbaka men det kostar ju också, returnerar man allt man beställt har man ju lagt ut både postförskott och sedan returportot utan att få något alls.
Vad det gäller tyger så gillar jag att gå i affären och känna på tyger, fastnar jag för något så funderar jag på vad jag skulle kunna sy av det.
Mina skåp och lådor innehåller en hel del tyger som jag samlat på mig. För något år sedan rensade jag och lämnade på dagis och fritids så att de hade lite tyger till att pyssla med.Det var mycket uppskattat.
Angående mönster så brukar jag köpa Ingelise. Där har jag hittat många mönster som passat mig. även om jag inte sytt något med en gåmg så brukar det komma till användning senare
Hälsningar Tina

Senast redigerad av Frideborg den 2004-12-07 klockan 12:16.
Frideborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-07, 12:58   #9
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Jag har bara handlat tyg från furulunds två gånger men båda gångerna har det varit jättefina tyger. Stoff och stils tyger tycker jag också är fina. Både jag, min pojkvän och min mamma beställde därifrån och alla tyger var fina
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-07, 22:04   #10
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag har inte provat Stoff och Stils mönster men jag har handlat en del tyg därifrån och har alltid varit nöjd.
Jag köper mest tyger i naturmaterial och de har det aldrig varit något fel på.

Jag föredrar också att gå i tygaffären och känna på men ibland så vill man ha något som tygaffärena i Sverige inte har.

Skall beställa tunnt tättslaget linne från http://www.fabrics-store.com/
De har ett fantastiskt sortiment på linnetyger och är hyfsat billiga.

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons