Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-06, 12:02   #1
trixie_lee trixie_lee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 9
huskvarna zig-zag vs automatic

hej
kan någon förklara skillnaden mellan dom båda?
och vilken är bäst?
/mvh anna
trixie_lee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-06, 19:01   #2
hatte hatte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 99
Jag är inte sakkunnig, men en kvalificerad gissning kan jag komma med. jag räknar med att bli rättad om jag tar fel...

Zig-Zag maskinen är en "enklare" maskin än automatic'en. Den klarar av de vanliga nyttosömmarna, medan automatic-modellen kan sy en uppsjö av brodyr-relaterade sömmar.. Så har jag fattat det, min mamma har en Automatic, den köpte hon i början av 1960-talet någon gång. Hon syr på den regelbundet fortfarande, när skall jag få ta över den? Det hade varit för jäkla bra med en maskin av den kalibern justerad till sömnad i denim och liknande så att jag slipper att hålla på att fippla med undertrådsspänningen på min masin varje gång jag skall använda en grövre undertråd... kanske försöker jag hitta en begagnad gammal maskin, i sådant fall är ju en Zig-zag precis lika bra. Det här är extremt bra maskiner, båda modellerna alltså. Riktigt gedigna och byggda för att hålla hur länge som helst. Som man gjorde förr i tiden, när ett fabrikats namn betydde någonting och maskiningenjörerna fick bestämma... Snygga är de också, de gamla gröna underverken.
hatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-08, 09:11   #3
trixie_lee trixie_lee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 9
då tror jag att jag förstår.
tack för svaret!
på blocket finns en hel del annonser, främst på automatic, och dom verkar ligga på ca 1000kr, det känns ju överkomligt för en maskin som alla talar så väl om...
trixie_lee är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons