Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-25, 18:38   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
tack o lov för älvan!!

Just nu e det mycket som är skit i livet.
jag är ganska sjuk, åker in o ut hos doktorn o de hittar bara mer o mer fel, suck

idag var jag dessutom på terapirehab där jag fick veta att jag inte var mycket värd, inte hade mycket att se fram emot mm

kände mej som ett stort fumligt o ganska olyckligt Troll som satte mej vid brodyrmaskinen, jag visste inte om det ens var någon ide att börja sy, mot bättre vetande övertalades jag att börja brodera på nord polen.

misslyckades såklart helt med att försöka spänna tyget såg ut som beck i bölja när jag började sy. kommer på efter en stund att skit oxå inget underlägg. jaja det e ju bara en liten del av duken tänker jag orkar inte försöka hoopa om, skjuter in ett ark stabilisering under ramen fortsätter, ser på godishuset som tar form, jisses så snett o vindt det ser ut, gråter en stund att jag just förstört mitt enorma julprojekt. alla tröstar o säger det blir så mycket så man kommer inte se just den detaljen .

tyget kryper ur ramen bara hörnorna är stumma, troll gråter, men byter trådar, jag kan iallafall byta tråd själv väser jag mellan tänderna, men inget hörs för jag kan inte tala längre.. men jag ska allt visa dem att jag visst orkar 132 minuter tar brodyret o jag ska orka...

mitt iallt får jag mejl från många vänner på sysidan bara som hej o hallå, hittar styrkan att faktiskt fortsätta.

plötsligt tittar jag ner på mitt brodyr, som inte är skevt inte är vindt på något sett. Älvan klarade biffen, utan stöd o hjälp från mej med dåliga förutsättningar har hon fixat varje kontur varje liten detaljrik plats med de 47 trådbytena.. visserligen är brodyret mest grisskärt. trodde aldrig jag skulle bli glad av att se något rosa..

Tänk att just detta behöver jag i min kaosartade värld, en maskin som fullständigt skiter i mina till kortakommanden, som bara glatt tuggar på.

jag är helt övertygad om att hon är min magiska älva...

just nu skiter jag i att vissa påstår att man inte åstadkommer nåt med maskinbrodyr, för i mitt liv gör min maskin en sådan ENORM skillnad.

Jag älskade min D1 a så mycket . hon hjälpte mej så enormt mycket, men att det kunde vara så här hade jag ingen aning om..

nu ska jag snart däcka i sängen igen, efter en skitdag men som ett rosa godisvaruhus i en tomte by, broderat av en maskin, fick mej att känna, att jag har en morgondag att se fram emot!!

Ps jag lovar att hon inte alltid ska behöva jobba i motvind min kära älva, för mirakel händer ju bara när man best behöver dem , så man ska inte slösa... tänkte just på min trollsång magins lilla älva. är det månne som så att det är hon som står där i köket????

trötta vinkningar Troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-25, 18:53   #2
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Hej Troll,
Det är allt tur att du har Älvan och vad hon kan åstadkomma. Imorgon är en annan dag, hoppas verkligen att allt blir bättre för dig. Även om det känns hopplöst så för varje dag som går så kommer du närmare ditt mål dvs. en riktigt bra dag. Hoppas den kommer redan imorgon.
Bamsekramar från Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-25, 20:08   #3
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Åhh vad både du och älvan är underbara! Jag har alltid sagt att sömnad är terapi och det stämmer verkligen. Man glömmer bort världen runt om när man sätter sig med ett stycke tyg och tråd och skapar. Hur man gör tycker jag har mindre betydelse. Att maskinbrodera är i högsta grad skapande och kreativt.

Du ska se att saker o ting blir bättre förr än du anar.
Kramar
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-25, 20:33   #4
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Du har verkligen haft en tuff dag! Jag blir lite förvånad när jag läser om sjukvårdspersonal som trycker ner sina patienter låter väldigt oproffsigt i mina ögon!
Men strunt i dom och låt glädjen över din älva styra och glädjen som du sprider här på sysidan!
Vi tycker om dej som du är...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-25, 20:41   #5
Gun-Britt Gun-Britt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 126
De som påstår sig veta något om att man inte åstadkommer något med maskinbrodyr, de vet ingenting om detta.
De har aldrig sett ett rosa godisvaruhus.
Kom igen i morgon igen.
Kram
Gun-Britt
Gun-Britt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-25, 21:46   #6
ANNELIE66 ANNELIE66 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 41
Det känns så skönt med en sån som dig, trollet som inte förställer dig utan är precis som du är och verkligen säger att mår skit när du inte är på topp.
Har annars svårt med alla glättiga människor som frågar en hur det är och som blir förvånade om man säger att man inte mår bra - har ont nånstans ( vilket jag ofta har ) då visar det ju sig att de inte alls ville veta, utan bara hasplar ur sig en fras.

Krya på dig dig du vår käraste vän och fortsätt med ditt eget vinnande terapiprogram tillsammans med älvan - det verkar vara ett bra team.....

Sov gott
Annelie
ANNELIE66 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-25, 21:49   #7
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Stackars Troll

Livet är inte rättvist, på något håll. Så sjuk så länge. med en massa nya konstiga, jobbiga bieffekter.
Mitt i allt elände, blir du glad över något rosa, detta kan inte vara bra. Nu hoppas jag att du får hämtat nya krafter, snart!
Ja du, de som tycker så om maskinbroderi, är ju inte mycket att hänga i julgranen precis. Skit i dem, inga personer man behöver bry sig om! Kanske att du kan "råka" sopa till dem med svansen.

Massor av krya-på-dig-kramar
Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-25, 22:04   #8
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Krya på dig trollet!

Kram Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-25, 22:31   #9
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 267
Ja, så härligt att du och Älvan blivit kompisar.
Det vet man ju aldrig när man byter märke.
Jag har beställt Pfaffen (creative vision) nu och hoppas att jag kommer att gillar den.
Livet går upp och ner, och man försöker hänga kvar i bergodalbanan.
Och visst blir man lite tilltufsad av människors dumhet.Men du verkar va en hejare på att komma tillbaka.Jag hoppas morgondagen blir snällare mot Trollet.
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-26, 06:48   #10
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Godmorgon

Vaknade just, konstigt hela kroppen har förväntan...

det är en ny dag, kraxade hel till hundarna som genast blev glada att jag talade något till dem.

kröp in i min egenhändigt gjorda morgon särk o slog på datorn.

vilken varm filt av omtanke som slog emot mej, både i denna tråden o komments på mina bilder o en drös mejl. med så mycket välgångs önskningar är det ju inte konstigt att jag mår lite bättre i dag. kollade godis huset en extra gång, godis sa min lilla vovve ( hm som är större än mor sin) och genast försökte slicka på härligheten, polkagrisar de är inte dumma de..

tittar på klockan urs en hel timme innan jag kan stiga upp o börja, jag vill åka till nrd polen och träffa tokiga nissar, vet inte om de ska skrinnai dag eller om de ska få snabbverkande julglädje, i nord polen kan allt hända, i går när jag gjorde godishuset slås jag plötsligt att det är ju en avhämtnings lycka, släden står vid. gösses vilket ställe, en godis butik man inte ens behöver gå in i, kanonsparande av kalorier...

säg finns mitt vinterland på riktigt??? ju mer jag tittar desto mer hittar jag i denna underbara jul by, har just kollat bilderna igen , jo jag gör det ofta... perfekt att drömma sig bort på..

i dag är en ny dag. idag ska jag inte träffa en enda vitrockad person så det så. jag ska sy, brodera o äta en god kaka...o ibland kolla på sysidan vad ni har för er för hyss...

är du med i christmasclub på EL??? isåfall kan du hitta nordpolen där för 50% tom den 31 okt...

vinkar troll, varm i hjärtat av sina syvänner
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-26, 07:03   #11
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Heja Trollet jag kan bara inte förstå vad det är för personal du möter.. Trodde dom va till för att peppa folk inte att trycka ner, vet inte om det är ett storstads fenomen, men här hos mig peppar alla vitrockar mig iaf Så påt igen bara du har ju lyckats förr eller...... Hejar glatt på dig härifrån mitt hörn av Sverige
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-26, 07:03   #12
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
GOD MORGON!! TROLL
Va skönt att höra att de rätta känslorna innfinner sig. Det låter lovande att du kan fortsätta med din lilla by, ser fram emot att få se mer av dina skapelser. Jag måste fråga vad är christmasclub på EL för något. Nån slag brodericlub? finns det nån länk till den sidan?
Kramar från Ingrid.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-26, 07:27   #13
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
el

om du går in på embroidery library så har du nästan längst ner i höger kolumnen christmas club..

tex får du bonus när du handlar, du får även som nu 50% på alla jul designer..

Jag måste säga att detta är min favvo sida, i början var jag lite besviken på sådant jag köpte med mycket detaljer, men lärde mej snabbt att förstora deras alster ( inte in the hoop) så blir de sagolika, sedan har de lite mera av min stil än bara puttinutt..

Gå in o kolla du blir inte besviken jag lovar


sjukvårds personal. jo det finns ju både bra o underbar, men så finns de sådanna som blivit så avtrubbade, tyvärr är det mycket den gruppen man möter när man är ett "hopplöst fall"
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-26, 08:17   #14
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Älskade Troll

Inte är du ett hopplöst fall inte. Vad trodde läkarna om dina utsikter i början? Vad säger läkarna, när dom inte rotar runt i dig, utan bara träffar dig? Blir de inte imponerade över dina frammsteg?
Så hopplös fall är du endast på så sätt, att du troligen inte kommer att vrålhoppa upp och ner mer. Men det min vän, är inget jag vågar slå vad om .

Största kramen
Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-26, 09:28   #15
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Annie. Kommer du ihåg för några veckor sen när jag mådde skit, och du mejlade dom förlösande orden till mig? Som gjorde att jag fick orken och viljan att gå vidare? Så jag skulle vilja ändra din rubrik till: tack o lov för Annie!
Kram vännen!
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons