Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-09-17, 17:07   #16
lilyofthevalley lilyofthevalley är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 68
Jag startade företag för typ ett halvår-ett år sedan men det är först nu jag kommit igång ordentligt. Har http://www.lilyofthevalley.se/ som f.ö. är gjort med Oscommerce (www.oscommerce.com) som är en gratis e-handelslösning och som jag tycker är jättebra!
lilyofthevalley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-17, 17:08   #17
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Sega med uppdateringar, det lät inte bra. Om en hemsida inte uppdateras ofta blir den lätt ointressant,

Senast redigerad av VivoPlena den 2006-09-17 klockan 17:16.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 17:45   #18
Mummsan Mummsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 31
Hejsan. Jag håller oxå på att starta eget. Håller med att det är mkt som ska hållas redas på vad det gäller bokföring och ekonomi. Så är jättesugen på att ha någon att bolla ideer med. Förresten gulliga nallar och snygg sida. Hoppas det går jättebra.
kram

min hemsida www.freewebs.com/mummsan

Senast redigerad av Mummsan den 2006-09-25 klockan 20:08.
Mummsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 19:25   #19
Guinevere Guinevere är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 2
Jag också! Har precis fått FA-skattsedel och blivit momsregistrerad.
Jag syr barnkläder och ritar egna tryck till tröjor. Planerar att öppna 1/11 om allt är klart då.
www.sululo.se

Din sida var jättefin! Helt otroligt söta nallar. Din sida ligger på mina favoriter nu och jag har gjort lite reklam för din sida i min blogg.
Lycka till!
Guinevere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 20:01   #20
Ejje Ejje är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 32
Tusen tack! Det var snällt av dig! Väntar med spänning på att din butik ska öppna! Är förresten det här din enda inkomstkälla eller har du ett "vanligt" jobb oxå? Lycka till!
Ejje är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 21:10   #21
Guinevere Guinevere är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 2
Nej, jag har ett annat heltidsjobb och syr på min fritid. Jag hoppas förstås att jag en dag kan få utöka, men jag börjar försiktigt.
Du då? Har du ett annat jobb också?
Guinevere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-26, 10:40   #22
Ejje Ejje är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 32
Nej just nu har jag inget annat jobb men jag får nog så lov att söka ett extra jobb snart... det är inte lätt att överleva på sin hobby!
Ejje är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-27, 14:32   #23
satira satira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3
Hej!
Grattis till företagsstarten, och STOOR komplimang för dina nallar. Så gulliga!!!
Jag ligger i startgroparna för att öppna syatelje med dockverkstad, men puzzlar fortfarande för att få ihop ekonomin. Det kommer att lösa sig på något sätt, för jag har bestämt mig, och ger mig inte så lätt. Det där med att dela med sig av tips och erfarenheter låter mycket bra.
Jag har lagt in några bilder i ett album här på sysidan om du är intresserad av att se smakprov.
Hemsida är på gång, och hoppas att den blir lika fin som din.
Lycka till!!
satira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-27, 15:30   #24
Ejje Ejje är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 32
Stort lycka till Ann!!! Jag vet, det här med ekonomin gör en gråhårig. Men livet är för kort för att inte prova på! Man ska göra det man älskar, så jag önskar dig allt gott!

Ska kika i ditt album nu *nyfiken*
Ejje är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-29, 22:18   #25
satira satira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3
Tack!
Ja, jag mår verkligen bra när jag får skapa och använda min fantasi. Det som finns i albumet kommer ju mest från dockverkstaden, men jag syr även Brud-, bal- och dopklänningar samt annat också. Jag har ritat en kollektion barnkläder som jag skall förverkliga, och det ser jag verkligen fram emot. Men först ska ekonomin lösas. Man måste ju marknadsföra sig för att lyckas, och det är ju svindyrt. Väntar på besked om starta eget-bidrag, och går det vägen så blir det ju litet enklare.

Lycka till du också förresten!!!
satira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 20:56   #26
Barouqe Barouqe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 4
Jag håller på, men är fortfarande bara i planeringsstadiet! Håller på att läsa in mig på just hur man går till väga, och tittar upp tygleverantörer m.m. Syr även upp en kollektion nu, så att jag har lite att komma med när jag får upp sidan!
Barouqe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 19:20   #27
agnetaeo agnetaeo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 5
Jättefina nallar.
Kul att så många startar små företag. Vilken företagsform använder ni er av?
Jag har drivit HB i 9 år. För några år sedan började jag mer på allvar och jobbar nu halvtid i företaget.
Skala Minimal HB
Det är många lagar och regleringar att sätta sig in i + marknadsföring, prissättning...massor. Det mesta måste man ju dessutom göra själv.
Vi kan kanske vara mentorer och stödpersoner åt varandra, när det gäller diverse olika saker som har med företagande att göra.
agnetaeo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-24, 21:25   #28
Jordefamn Jordefamn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 11
Vad roligt att se att så många startar eget!
Lycka till allihop!
Jag startade företag för ett par månader sen bara, men ska inte starta upp försäljning ordentligt förrän i januari, är det tänkt, då företaget blir momspliktigt.
Det blir mest försäljning från hemsidan, för jag har inte råd med någon lokal, men jag har lärt mig en hel del html/css/js och sånt genom att pröva mig fram, så det är inte så svårt som man kan tro att göra en sida. Visserligen blir det många fel, men det är ju det man lär sig bäst av!
Sidan är långt ifrån färdig nu, dock.
Jag registrerade mig som enskild näringsidkare.

Det är alldeles för mycket ekonomiskt pappersarbete, tycker jag, och så mycket att tänka på.
Lite hjälp har jag fått från Nyföretagarcentrum. Vet någon om man kan få starta-eget-bidrag fastän man redan startat företag och inte varit arbetslös i sex månader i sträck först?
Jordefamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-24, 21:56   #29
orkanlia orkanlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 46
Jätte kul att många vågar satsa tycker jag!
Ang startabidrag sa de till mig att jag inte fick starta (eller registrera företaget)innan bidraget är beviljat..samt att man måste "prövas" på arbetsmarknaden innan.. alltså varit aktiv arbetssökande.. Men försök!
orkanlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-28, 09:17   #30
Jordefamn Jordefamn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 11
Aceonline ringde förresten mig också nyligen och ville "erbjuda" mig en "gratis" hemsida.
Till slut kom det fram att jag skulle betala 4-500 kr i månaden för 100 Mb på deras server, men det var mer "servicen" man betalade för.
Gå inte på det!
Vem som helst kan göra såna sidor som de gör, med ett webbsideprogram, och kan man html, css, javascript, och kanske lite php/asp, så kan man göra mycket mer!
Dessutom kan man få 1000 Mb utrymme, och 24/7-service för mellan 10-15 kr/månaden på andra ställen, inklusive annonser på google.
Jordefamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons