Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-22, 09:14   #1
Loompa Loompa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 33
Question Hur mycket?

Hejsan.

Jag har fått ett syjobb. jag ska sy upp 30-50 västar till en kör grupp, och jag vet inte hur mycket jag ska ta i betalt. hon sa att det var en enkel modell, men jag vet inte om den ska vara fodrad. hur mycket skulle ni ta per väst om de är fodrade och hur mycket skulle ni ta per väst om de inte är fodrade. finns det något "konstfack" eller liknande som kanske vet?

mvh Lisa Pähn.
Loompa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-22, 09:45   #2
smurfen50 smurfen50 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
Instämmer med föregående "talare" finns där någonstans, kanske rentav i något forum där man kan se vad man kan ta betalt för olika syjobb.
Jag själv syr bara som hobby men kan inte fylla garderoben med egna alster utan kan tänka mig sy till andra med, så det hade varit jättebra o ha ngn lista o gå efter någorlunda, / smurfen
smurfen50 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-22, 17:09   #3
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
det har varit en lång tråd innan om prissättning. Sök på prislsista och välj den tråd som heter prislista.

Där kanske finns information som kan vara till hjälp.
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-22, 18:25   #4
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Jag brukar kolla vad det tar för tid att sy.( När man fått upp farten! Räkna på timpeng på ca 150:- och se om det är rimligt mot köpta plagg och så prutar jag med mig själv! Dumt men man får in lite!)

Jag misstänker att det inte handlar om några fodrade västar utan enklast möjligt, mer "tunika"!! Kanske du kan bandkanta ärmhål o hals med breda remsor i tyget? Så kan var o en lägga insnitt som de önskar! Eller komma till dig för finjustering! För personlig provning och ersättning!

Lycka till!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons