Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-12, 22:32   #1
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Får jag be om kritik??

Bäst jag frågar först....
Jag ska göra om min sida och har några tankar kring layouten. Får jag be om kritik här?
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-12, 22:36   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jodå, både positiv och negativ.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-12, 22:52   #3
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Dåså,
Det här är sjuttinuttonde layouten för min nya sajt. Hittills har jag fått göra ändringar efter dotterns och kompisens åsikter.
Upplägget blir inte en shop, utan flera orderformulär, ett för varje del (örhängen, mönster, förgjorda smycken och korsstygnsmönster).
Det är bara huvudsidan som är gjord så inga länkar fungerar, men bildernas länkar ska fungera.

Nu är jag själv hyfsat nöjd.
Jag vill gärna ha både negativ och positiv kritik.

http://test.kahns.se/se/

Tackar på förhand
Tina
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 07:40   #4
Emmagjord Emmagjord är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 148
Jag tycker att den lila texten i menyn till vänster är lite svår att läsa när den ligger uppepå det gröna.
Emmagjord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 07:47   #5
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
När man följer en länk så öppnas sidan i nytt fönster, jag tycker det är lättare om man kan backa tillbaka till föregående sida.
Annars en stilren och lättnavigerad sida utan massa bling bling
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 09:43   #6
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Annette tycker.....

Texten på vänstersidan kan du göra i fetstil (några är det redan) så syns det bättre.

När man klickar på bilderna så är det bra om de blir förstorade då. Det är många som missar det och det är irriterande om man vill se detaljer. Tex de svarta örhängena kommer upp i samma storlek som på framsidan men jag tror att de skulle göra sig bättre lite större. De är ju så fina.

Bakgrunden skulle du kunna göra i en annan färg än kritvitt blir lite mjukare för ögat då. Ljust beige eller ljust grå.

Vänliga hälsningar Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 15:13   #7
Sunnie Sunnie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 27
Nyfiken på vad du använder för hemsideprogram?
Sunnie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 15:44   #8
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Just nu använder jag Web Page Maker 2,5.
Jag har försökt olika men den här är enkel.

Egentligen tycker jag att det går precis lika bra med Word faktiskt.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 16:51   #9
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Jag röstar också för en annan bakgrundsfärg än vit. Kanske ljusgrön.....

Lila och grönt är bra komplementfärger.

Sedan tycker inte jag att dina fina örhängen kommer riktigt till sin rätt på fotografierna. Jag vet att det är jättesvårt, men fota dom med en bakgrund som bättre framhäver färgerna eller varför inte hängandes i en örsnibb..

LYCKA TILL!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 17:14   #10
Sunnie Sunnie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 27
Jag gjorde min hemsida i Word men de som inte använder Internet Explorer såg inte min sida som den skulle se ut. De var irriterande nu använder jag hemsideprogrammet Nvu.
Sunnie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 20:27   #11
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Mina synpunkter

Jag tycker du skall se till att ha alla de tre övre rubrikerna på samma nivå, alternativt att de båda yttre är på samma nivå, lägre, så att de fyra rubrikerna bildar en kvadrat ställd på ena hörnet. Rubrikerna bör även bestå av samma antal punkter. Som det nu är glider blicken ner mot höger!
Örhängesbilden är inte så snygg. Jag förstår att tanken är at visa att örhänget går att få olika storlek, men det framgår ju av texten. bättre att ta bort två av bilderna och bara ha en, lite större bild i stället. Det ser väldigt "klippt och klistrat" ut så här. En bakgrund ,en ram runt mailrutan och så kanske lite skugga bakom bilderna skulle göra att det hela ser lite mer arbetat och professionellt ut!

Så språket, du har ju stor bokstav i bland när det verkar omotiverat, till exempel andra raden på rubriken längst år vänster Fönsterspiral, och något annat ställe.
En anna sak som man kan undra är: Vad är förgjorda smycken?
Antagligen sådan som redan är färdiga, skulle kunna kallas färdiga smycken, monterade smycken eller vad vet jag, MEN inte förgjorda smycken! Om du nu inte verkligen menar att associera till förgjordade, det vill säga jäkla, förbaskade, himla smycken etc.!
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 20:32   #12
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
GLÖMDE!

Det där fotot du har på killen är ju guld! Precis så retrorätt som det skall vara just nu! Kunde du inte göra en större affär av det och broderimönstren? Rent kommersiellt alltså? Och kanske lägga in nåot annat exempel på mönster som gjorts om till korsstygn, något i stil med det som finns på Fuldesigns hemsida, det tror jag skulle vara väldigt gångbart och ge en del kunder!
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 21:22   #13
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Tack för kritiken.
Det där med förgjorda har jag funderat mycket över. På engelska sidan kallar jag det premade. Alltså örhängen och pärlvirkade saker som redan är färdiga.
Nån som kan komma på ett bra ord???

Fotot på "killen" är mönstret jag gjort åt mig själv på min dotter. På korsstygns-sidan tänkte jag ha med en bild på ett katt-mönster som jag gjort, och ett annat mönster på blommor. Det är dom enda tre som jag har rätt att visa bilderna på.

Jag har skrivit upp allt ni har sagt, och är alldeles väldigt tacksam för alla synpunkter.

Då är det väl bara det där "förgjorda" kvar då.
Färdiga låter inte heller bra, eller?
Direkt-köp kanske?
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 21:42   #14
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Färdig gjorda smycken kanske? Men färdiga smycken tycker inte jag låter fel. Det är väl helt ok.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 22:06   #15
florin florin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 159
Jag tycker som några redan skrivit att du borde ändra bakgrunden. Utöver det så tycker jag att rubrikerna inte borde vara understrulna, det ser lite grötigt ut tycker jag...
florin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons