Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-01, 11:42   #16
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nej, som det var för 10 år sedan, då det hölls på svenska mässan är det inte. Men det är ändå mycket bättre än i höstas.
Två märken av symaskiner är i alla fall bättre än bara 1 som i höstas. Men minst 5 olika tycker jag det skall vara.

Egentligen borde man överge exercishuset och istället ställa ut t.ex. vid Eriksberg vad huset nu heter. Där är det större lokal. Då kan man få in ännu fler utställare och events.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 16:31   #17
Beitjo Beitjo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 1
Thumbs down Syfestivalen

Citat:
Dumle skrev: Visa inlägg
Är det någon från forumet som ska till Sy- och modemässan i Göteborg i helgen? Om detta har arrangerats tidigare år, är det någon som har varit där då och hur var det?

Oavsett om ni ska dit eller inte, ha en trevlig helg!!
Har varit på Syfestivalen idag, tråkig lokal alldeles för liten.
Var på Kista mässan i höstas och jämfört med den är den i Göteborg inget att ha. Det borde varit en bättre lokal och fler utställare. /Beiwie
Beitjo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 16:41   #18
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Beiwie då skulle du ha sett den i höstas... Den var usel!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 17:35   #19
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Beiwie då skulle du ha sett den i höstas... Den var usel!
Ja, jag tycker att även nu så var den usel - kanske rent av urusel......
Det är dags att flytta den och utöka eller att lägga ner helt.

T ex vad har massproducerade handväskor på en syfestival att göra....

Min behållning av mässan var att jag hittade en del Loralietyger som jag länge sökt och att e-sjöjd var med!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 17:52   #20
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jo, jag håller med om väskorna. Eftersom lokalen är så liten så tycker jag att den platsen borde ges till någon som är mer relaterat till sy/handarbete.... Jag hoppas att de inte fick mkt sålt så de inte blir med nästa gång.

Pärlor är lite "fel" också, men det är i alla fall pyssel.

Jag minns för ett tag sedan så fanns det stånd med beg&nya handarbetsböcker. Sådant tycker jag är roligt.

Egentligen tycker jag att lokalen borde vara 3 dubbelt så stort och sen också lägga tillsammans med mode så man kan gå runt till de sakerna man gillar.. dvs delen med utställningar och modevisningar för folk som gillar att se mode och så material för mig..

Jag tycker ofta att lapptäckstygerna är tråkiga, ofta är det 3-4 olika stånd med lapptäckstyger som i princip är likadana. Men det är så i Sverige, tyvärr. Jag gillar ju tyger som ser ut som vintage, (och så söta japanska tyger med söta tryck) och det finns sådana om man kikar på amerikanska sidor. Men i Sverige är det inte lika lätt att hitta. Det är det vanliga, dvs att Sverige ligger ungefär 5-10 år efter USA.Jag tycker att det är konstigt att t.ex. 30-tals retrotyger inte hittas så lätt i Sverige trots att det är förhållandevist "tamt". Men kanske om 5 år?


Blir inte så mycket köp online längre nu pga att kronan är så rutten jämfört med dollarn. Så jag har börjat gå och köpa från svenska butiker. Bra för dem! Men inte quiltbutiker, pga att det inte tilltalar mig, tyvärr.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 14:15   #21
Jennie-Marie Jennie-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 45
Jag blev också lite besviken, Första gången på en symässa och jag hade förväntat mig mera. Kom från Barn mässan och in i denna lilla lokal...Kändes lite amatörmässigt. Man jag var jätteglad över att få se MG tyger + E slöjd eftersom jag bara varit på deras sidor på nätet och nu fick jag möjlighet att klämma lite själv. Jag hoppas den håller på att växa så mässan blir ändå större nästa gång och med fler utställare...
Jennie-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 16:28   #22
Anne-Lie Anne-Lie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 199
Tyvärr var jag sjuk så det blev ingen mässa för mig på söndagen! Ser ev framemot att besöka mässan i Kista istället. Jag var nyfiken på företaget, som hade kurser i underklädessömnad. Det hade jag sett framemot.
Anne-Lie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 18:18   #23
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Question

Hej
Nu blir jag väl halshuggen efter detta inlägget, men jag är ju ganska van vid det.
Jo, jag var också på mässan och kunde dessutom jämföra med tidigare år.
Betydligt mindre besökare, vilket för kunderna var en fördel. Men ni skulle hört, vad säljarna gnölade över uteblivna stora inkomster, som utlovades.
Ja, det var en annan arrangör nu och det brukar var Lasse på Symaskinsagenturen som ordnat detta de sista åren. De stora arrangörerna som ordnade på Svenska mässan, tyckte inte Gbg var lönsamt och körde det bara ett år efter många års uppehåll.
Här fanns en ynka liten annons i GP, som når den stora gruppen köpare i närområdet, som man inte hittade om man inte letade efter den.
Utställarna var rejält för-b när de kom på fredagen över fel platser och att de inte fått vad de utlovats. Ja, en del ställde krav på att få vara ensamförsäljare, men det kanske de inte alltid kan få vara. Några hade rest mycket långt och fraktade stora tygpackar som de tyvärr fick ta med sig hem igen.
Nu hette detta Sy- och modemässa och modet uteblev.
Men där var rejält och bra blandat med tygaffärer och hela mässan gav ett luftigt intryck.
Vi har aldrig haft bekymmer förut med elektriciteten men den kom och gick lite som den ville denna gången.
Om man betänker att förra mässan i Göteborg hette Sy-och inspirationsmässa så kanske det inte var fel med sängar, tillskärarckademier mm.
Jag har svårt att tro att det blev en bra affär för arrangören så framtiden får väl utvisa vad som händer.
Hur som helst är det kul med mässor,
RutViola i Göteborg
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 19:20   #24
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja, jag hade också i åtanke att det inte kan vara bra affär för utställare/arrangör, det var inte SÅ mycket folk. Jag tror MG-tyger sålde en del, men en vid del stånd stod säljarna bara och glodde.

Jag tror att dels är det för dålig reklam och dels "fel" plats, folk är inte vana vid att gå till gympahall som känns liten.
Jag visste inte om mässan förrän någon skrev i forumet.

Svenska mässan kostar nog mycket mer att hyra, men det är mycket mer visuellt och mkt reklam.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 11:53   #25
Dumle Dumle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 70
Utställare på Symässan i Göteborg

Är det någon som vet vad utställaren heter/har för webbadress, som sålde tyg till barnkläder och även färdigsydda barnkläder?

Tacksam för hjälp!!
Dumle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 12:44   #26
jossan75 jossan75 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 28
Hej jag misstänker att det är Ulla som du letar efter. Här är hennes hemsida. [URL="http://www.mmhbarnklader.com/"]
mvh johanna
jossan75 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons