Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-02-18, 22:27   #1
AnnikaB AnnikaB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 28
Lightbulb hur skapar jag ett broderi av ett foto

jag har uppgraderat till vip ifrån Professional embroidery system 5 och behöver hjälp med att skapa ett broderi ifrån ett foto. finns det någon som kan? Vad tycker ni om Vip? Jag tycker att det är ganska svårt att lära sig programmet.Finns det någon som har lite tips att dela med sig av.
AnnikaB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-02-19, 13:59   #2
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
Handboken ger hjälp..

Hejsan Annika

Som jag förstog på ditt inlägg så har du nu VIP Professional, i det programmet finns det 9 olika program. Ett av dom är "Color PictureStitch" i det programmet kan du lägga stygn på ett foto.

Det kräver som du skrev en hel del övning, i handboken finns snabbstartsövningar som jag rekomenderar dig att gå igenom.

Tycker själv att "Monochrome" (enfärgat) ger det bästa resultatet, fast det beror mycket på vilken typ av bild man använder.

Väldigt mycket beror också på hur din bild ser ut för det slutliga resultatet, så för att få så bra som möjligt bör bilden ha bra kontraster och man bör försöka att förbättra dom med olika hjälpmedel.

I programmet finns det hjälpmedel för det.

syr du med färg rekomenderas trådfärg:
Sulky rayon Gul 1187; Magenta 1511; cyan 1095 och Svart 1234. Varje färglager sys i tur och ordning och täcker hela designområdet uppifrån och ned.

I läget "Monochrome" används endast en färg och bästa resultatet blir oftast med svart, mörkblått eller brunt.

Det är tyvärr så att alla bilder går inte att få till, men är man lite kunning i foto retuschering så blir det betydligt bättre resultat.

Till handboken och testa övningarna.....

Lycka till.

Hälsningar:
Jan Lindström
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons