Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-03, 20:49   #1
MyLii MyLii är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 10
Question Knit picks harmony wood.. vart??

Vart kan man få tag på såna stickor?
Jag tror stickorna heter så, inte 100% säker.
Vart är dom billiga?
Måste man beställa ifrån internet eller har butiker såna också?
Ni som har stickat med såna är dom bra?
Tacksam för svar!
Ha en bra dag!
//MyLii
MyLii är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 21:03   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Jag har hela serien och jag tycker dom är jättebra. Dom kallas visst Symphony Wood numera.
http://garnharvan.se/index.php/cPath/310_313
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 21:11   #3
Zentibir Zentibir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 117
Jag har också köpt mina på samma ställe som Flia. Snabb leverans och billig frakt vid förskottsbetalning.Vill inte sticka med andra stickor längre, dom här är så bra! Ska köpa fler nu när jag vet hur dom känns.//B
Zentibir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 22:30   #4
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Jag har köpt mina på Deisydesign i göteborg (de har web-butik också). Jag har lyxsetet i metall och har köpt till enstaka i trä. Jag tycker def att de i metall är bättre att sticka med, men jag har aldrig varit en trä-stickemänniska.

Själva idén och syftet med stickorna är genial dock, Superbra när man använder rundstickor till mycket! Rekommenderas verkligen!
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 22:58   #5
cayila cayila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 23
Jag är också helt frälst. Knit Pro heter hela märket nuförtiden har jag för mig. Köpte ett kit strupstickor 2.0 - 3.75 mm hos Garnhärvan, resten är inhandlat hos Deisy Design. Stickorna rekomenderas varmt!
cayila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-04, 11:26   #6
MyLii MyLii är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 10
Tack tack! :)

Tusen tack för svaren!
Ska kika på dessa sidor som ni skrev.
MyLii är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-04, 18:48   #7
KringeliK KringeliK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 92
Citat:
cayila skrev: Visa inlägg
Jag är också helt frälst. Knit Pro heter hela märket nuförtiden har jag för mig. Köpte ett kit strupstickor 2.0 - 3.75 mm hos Garnhärvan, resten är inhandlat hos Deisy Design. Stickorna rekomenderas varmt!
Vad är det som är speciellt med stickorna?
Jag har för mig att man har en tråd & byter sticktorlek (stämmer det?) samt att de är melerade. Är det något annat som är speciellt?

Min absoluta favoritstickor hittills har varit "INOX-color", där varje storlek har en egen färg & beläggningen låter garnet glida utan friktion.
KringeliK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-04, 19:48   #8
monikaw monikaw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 351
Citat:
Kringelikraaka skrev: Visa inlägg
Vad är det som är speciellt med stickorna?
Jag har för mig att man har en tråd & byter sticktorlek (stämmer det?) samt att de är melerade. Är det något annat som är speciellt?
De finns som alla möjliga olika varianter av stickor samt virknålarfrån Symphony Wood. Det som är speciellt med dem är att de är så sköna att sticka/virka med, tycker i alla fall jag. Snygga och behagliga i handen, garnet glider bra på stickorna.
monikaw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-04, 20:00   #9
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Citat:
Kringelikraaka skrev: Visa inlägg
Vad är det som är speciellt med stickorna?
Jag har för mig att man har en tråd & byter sticktorlek (stämmer det?) samt att de är melerade. Är det något annat som är speciellt?

Min absoluta favoritstickor hittills har varit "INOX-color", där varje storlek har en egen färg & beläggningen låter garnet glida utan friktion.
Det speciella är ju att man kan byta "tippar" och trådar som man vill, vilket innebär att man med lyxsetet t ex får 8 olika par tippar och fyra trådar, dvs 8x4 rundstickor. Man behöver ju inte köpa en ny rundsticka för varje längd och tjocklek utan kan variera och kombinera som man vill.
Dessutom är det smidigt att ha kvar ett pågående projekt på tråden om man vill använda tipparna till ngt annat. Man sätter bara på Stoppbrickor och så har man projektet "skyddat". Jag tyckte att de var superbra när jag gjorde min uggletröja, för jag kunde ha "snören" på livet samtidigt som jag använde samma sticktjocklek till ärmarna som jag hade haft till livet. om du fattar

En sak till: Jag gillar de i metall bäst, garnet glider jättebra och smidigt på dem. Jag är inte lika förtjust i de av trä.

Senast redigerad av Jo_1 den 2009-05-04 klockan 20:01. Anledning: glömde skriva om materialet
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-08, 08:34   #10
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag har en så länge bara provat rundstickorna med trätippar och jag älskar dem.Så fort jag får råd skall jag köpa både lyxsetet och chunky setet.

När jag stickar med metallstickor blir jag alltid så kall om händerna och plast tycker jag glider dåligt. Men Harmony woods är så sköna att sticka med, De väger ingenting och är så släta att garnet glider perfekt.

En annan bra grej med dem är att vajern är i perfekt "konsistens". Jag brukade reta mig enormt på drops rundstickor eftersom vajern var så hård och "bänglig". Woods vajer är mjuk och böjlig

Jag köpte mina stickor på www.handlashantverk.se och på butiken Marias Garn i Stockholm.

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-08, 11:30   #11
MyLii MyLii är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 10
Vad roligt det är att folk svarar! Och skriver vad dom tycker om dom!
Det låter som dom är väldigt omtyckta iallafall
Tack så mycket för all hjälp & svar på mina frågor.

//Lena
MyLii är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons