Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-11, 12:39   #1
jolijoli jolijoli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 2
Hjälp vid köp av symaskin

hej allihopa!

Jag har tänkt att köpa en symaskin som jag kan använda till att sy gardiner, kuddar, sy upp byxor och sy in kläder. Den ska hålla en längre tid och inte krascha efter att garantitiden är ute. Dessutom vill jag att den ska fungera på alla tyger och inte börja strejka om jag syr i jeans eller stå och hacka om jag syr i finare tyger. (Märks det att jag har dåliga erfarenheter? *skrattar*)
Nämnvärt är att jag inte är erfaren inom sömnad men att jag ändå inte vill ha en "skräpmaskin" som elgiganten säljer etc.

Jag har kommit fram till att pfaff 1538idt verkar vara en rejäl och bra maskin. Den är på kampanj nu för 5295, dvs med 1000 kr i rabatt och det känns som ett ok pris.

Fråga 1 är om jag ska nöja mig med den, eller finns det en bättre maskin i samma prisklass som man får mer för pengarana.

Fråga 2 är om jag lika bra ska satsa på 1548. Den som är 1000 kr dyrare.Är det sk. lika bra att lägga ut de pengarna?

Fråga 3 är om pfaff håller kvaliten. Jag var nere i en symaksinsaffär i gbg där säljaren menade att jag skulle köpa en bernina istället för pfaff eftersom pfaff har börjat göra, kan inte den fackliga termen för det men där man lägger in underspolen med kapsel i, i plast istället för metall. Kändes som försäljningsknep, att hon ville bli av med berninorna, men vill gärna ha en åsikt om det.

Tacksam för svar! /Julia
jolijoli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-11, 12:40   #2
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Sök i forumet, detta har diskuteras massa gånger tidigare.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons