Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-10, 11:59   #1
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Question Sortimentsskåp var hittar jag det?

Har nyligen köpt ett sortimentsskåp (ni vet för skruvar och sådant- perfekt för alla småsaker man samlar på sig)men är missnöjd med det! Det visar sig att ganska så många av lådorna som är i mjölkvit plast- hårdmjuka liksom- som carte dór glasskargtongerna t.ex.- bågnar så att man inte kan dela av lådorna med de små "väggar" man kan köpa till. Väggen åker upp och det man lagt i de olika facken blandas - mycket irriterande.

Om jag bara ska ha en sak i varje låda måste jag ha ett väldigt stort sortimentsskåp...Nu tänkte jag lämna tillbaka detta skåp: det är ju inte användbart som det är tänkt- skulle inte funka med skruvar heller- men jag vill ha ett som funkar! Skulle vilja ha ett där lådorna är i hårdplast, klar. Samma typ som till cd-skivornas fodral t.ex. Har kollat på jula, clas ohlson, bauhaus osv men hittar inget-

Någon som har köpt ett som fungerar bra ? Eller vet vad det finns?
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 12:11   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Om du är beredd att betala lite mer så kan du titta i scrapping-affärerna. Det finns riktigt bra saker för förvaring där, men det är dyrt.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 12:14   #3
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Aha- hur mycket dyrare? Jag scrappar inte alls så det har jag ingen koll på...
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 12:39   #4
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Jag har köpt några bra varianter på Jula
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 13:17   #5
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Citat:
Nefertari skrev: Visa inlägg
Aha- hur mycket dyrare? Jag scrappar inte alls så det har jag ingen koll på...

Väldigt mycket dyrare faktiskt. Googla på scrap, svenska sidor, så kommer du till flera affärer
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 15:49   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
De som finns i mitt garage kommer från Biltema, men de har några år på nacken, så jag vet inte om de har samma skåp kvar. Lådorna är av hårdplast och delningsbitarna funkar jättebra. Men, som sagt, de har några år på nacken...
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 15:53   #7
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Har du kollat Julas skåp i verkligheten? Det här ser ut att ha klara plastlådor, men man ser ju inte hur de funkar bara av bilden.
http://www.jula.se/e-Sales/esa/defau...ID%40EQ=660004
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 17:18   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag har de från Clas Ohlson. Ja, lådorna är lite väl flexibla ibland och jag vet hur det är ibland, det man sorterat så noga blandas.... Mina yttepyttesmå pärlor... Men vita är inte lådorna. De är genomskinliga.

Till slut tog jag lim som funkar på plast o limmade fast avdelarna. Det gick bra. Självklart ska det torkas först. haha.

Jag tror jag behöver köpa 1 till byrå.. :P
Samlar på mig så mycket småprylar, speciellt nu när jag syr och pysslar för dockor!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 21:09   #9
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag har ett sådant sortimentskåp som Sotis visar från jula, fast med fler smålådor. Det är inköpt på Harald nyborg (har jag för mig). Jag har dock ett problem som jag tänkte passa på att fråga om. Mina lådor saknar mellanväggar, så jag kan inte använda det som jag vill. det finns spår att sätta väggarna i men det medföljde inga. Vet någon var man kan köpa dessa mellanväggar lösa? Finns det över huvud taget lösa att få tag på?. Man måste väl kunna komplettera om det inte följer med från början.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 21:12   #10
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Ja, det brukar finnas lösa mellanväggar att köpa, men jag vet inte hurpas "standard" de är. Har sett på verktygsställen, typ Biltema, Clas Ohlson och såna ställen där sortimentsskåpen säljs..

Tillägg: hittade exempel på Clas Ohlson
http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=14391153
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 21:23   #11
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Okej, Tack.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-11, 12:34   #12
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Jag har inte sett Julas skåp i verkligheten men på deras hemsida ser de inte ut som hård- hårdplast. Men jag ska kolla ev. ringa, är jobbigt att åka någonstans och sedan har de ändå inte det man tänkt sig..

Var inne på clas ohlson igår och deras hade samma problem som det skåp jag har- lite bättre dock men det vet man ju inte om det är bara just det skåpet och just den lådan man tittade på....

Ska kolla biltema..


Mellanväggar/avdelare passande det skåp man köpt (se vilket märke du har) finns där du köpte skåpet, med största sannolikhet. Brukar finnas multipack.

Problemet är ju inte bara att sakerna blandas även om det är nog jobbigt, utan att när mellanväggen inte går ända ned och sedan skjuts upp lite när saker hamnar under så fastnar lådan när man ska dra ut den och det behövs milt våld för att öppna den!
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-11, 13:07   #13
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag brukar snarare ha problem med att fylla för mycket med utbuktande saker så får jag samma problem, kan inte få ut lådan utan våld! Speciellt skivor, smålådor, nåletui etc, hakar sig fast... Det skulle vara lättare om det fanns "tak" inuti byrå så ingenting går upp inuti! Men de byrån är väl byggda för gubbar med sina skruvar och spikar!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 08:55   #14
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Ett tips att fästa mellanväggarna i lådorna så att innehållet stanna på plats: Ta ett lim som passar till plasten och stryk på kanten av väggen och tryck fast. Håller bra tycker jag.
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 09:31   #15
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Problemet med lim tycker jag är att då har man låst fast sig i indelningen av lådorna. Hela poängen med lösa mellanväggar är ju att man kan ändra sig också om behoven ändras...plus kunna använda varje låda till olika saker..
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons