Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Maskinstickning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-12, 11:08   #1
johannabrag johannabrag är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 2
Post Stickmaskinsbok

Hej jag har hört att det finns en bok som heter Sticka med stickmaskin som ICA:s bokförlag givit ut, är det någon som vet var jag kan få tag på den eller om ni känner till någon annan bra stickmaskinsbok, hittar ingen när jag söker på internet.
johannabrag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-12, 16:38   #2
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 169
Jag har Boken du söker.

Hej! Jag har den boken som du söker. Du kan få den av mig. Skicka namn och adress till mig så skickar jag den till dig. Häls, Gerd
farmorsmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-15, 21:50   #3
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Det finns en annan bok som är utgiven nästan samtidigt som den från Ica-förlaget. Den heter Maskinstickning av John Allen.Forum förlag. Utgiven år 1985 Bra modeller och ideér. Man kan kanske fortfarande hitta den på utförsäljningar etc även om det är några år sedan jag såg den sist. Kolla biblioteket annars. Dessa två böcker är de jag känner till på svenska. Jag lärde mig sticka med maskin från dem. Sticka med stickmaskin har jag aldrig hittat att köpa fast jag har letat. Jag har bara lånat massor med gånger på biblan. Om någon annan har den och kan tänka sig att sälja till mig hör av er är ni snälla.
Jag hittade en norsk bok förra året. Den är också bra. "Alt om maskinstrikking" av Anne Helene Gjelstad. Den köpte jag av Linda på www.stickat.nu. Det var ett restlager hon hittat så jag vet inte om hon har kvar något ex. Kan vara värt att kolla. I övrigt är det engelskspråkiga böcker som gäller och det är ont om dem till och med i england som förut drunknade i böcker om maskinstickning.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons