Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Maskinstickning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-09-27, 18:24   #1
klaas klaas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 95
Stickmaskin?

Hej !
Jag har länge velat köpa en stick maskin och nu i vinter tänkte jag slå slag i saken och köpa en enkel model och börja.Men hur svårt är det igenteligen.Med en bra bok borde det väl inte vara allt för svårt. Det ser ju så lätt ut när andra gör det.PÅ husqvarna affären sa de att det finns många begagnade för folk tröttnar så lätt. ett bra komliment till syandet he he. klaas
klaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-27, 20:11   #2
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
I samhället där jag bor finns det två olika företag som annordnar kurser, grund och lite mer avancerade saker. Det är bara att fråga i garnbutiker och/eller de som kan sticka med maskin om de har någon kurs.
Böcker i all ära men kolla först och främst om en kurs, det brukar vara lättare att lära sig nåt nytt när man kan fråga om sakerna som tycks svåra.

Lycka till med att hitta stickmaskin
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-27, 22:16   #3
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Åh vad roligt med en stickmaskin, jag har stickat på en sådan för några år sen och det var jättekul. För att inte tala om vad fort det gick (om man nu tycker att det är bra). Jag kommer ihåg att man fick kläm på det ganska fort men det är ju bra att kunna få lite hjälp förstås. Det vore kul att få veta vilken modell du ska köpa för där kan jag inte hjälpa dig. Lycka till.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-28, 08:42   #4
zannta zannta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 43
Jag köpte mig en stickmaskin för många år sedan och det jag kommer ihåg som är det första avgörandet är om man vill sticka i tunna eller tjocka garner. Nålarna är olika tjocka och sitter med olika avstånd. Så det är det första man bör tänka på...
Jag köpte min beganad ihop med en kompis på så sätt blev det inte så dyrt. Vi turas om att ha den och än så länge har det inte varit något problem. Problemet är väl att vi båda två har lite ont om tid så det har inte blivit så mycket stickande på ett tag. Att lära sig sticka går ganska fort. Men kolla om den ingår någon form av kurs i köpet. Det gjorde det för oss och vi fick komma båda två.
zannta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons