Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2018-01-31, 09:23   #1
lip lip är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2018
Inlägg: 1
Question Husqvarna Huskylock S25

Hej,

Jag har sytt så länge jag kan minnas och det börjar bli en del år nu. För ca 1 år sedan började jag fundera på att köpa en overlock och efter mycket letande, lyssnande och läsande blev det till slut en Husqvarna Huskylock S25.

Jag blev tipsad av en god vän som bor i USA om att köpa den därifrån med tanke på att priset är ca 50%.

Maskinen kom, men lyckan blev kortvarig. Hela tanken med den maskinen - och Husqvarnas reklam- är att den är helt digital. Välj tygkvalité och söm och symaskinen ställer in sig på optimala värden. På min maskin är det inte en enda som är korrekt!!

Jag läste varje liten rad på alla forum och insåg att det fanns två läger när det gällde den modellen. Antingen var den fantastisk eller så hade de samma problem som jag.

Nu till min fråga: Ni som har den här modellen, var servar ni den???[/B]

Jag har varit i kontakt med tre olika företag och ingen kan modellen!!!

Det var till och med en återförsäljare som rakt ut sa att det var skit bakom pedalen. Att det största problemet med den modellen är personen som handhar den...

Jag kan skicka maskinen till platsen och jag är beredd att betala vad det kostar. Det viktigaste är att den blir åtgärdad (eller att det konstateras att det är mig det är fel på... ))

Mvh lip
lip är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 12:42   #2
Pendlaren Pendlaren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 410
1
Det finns massor av filmer på Youtube där du kan se din maskin "in action". Sök på: Husqvarna Huskylock S-25

När jag köpte brodyrmaskin så var det på youtube jag lärde mig hur det skulle se ut, och sedan begrep jag manualen bättre och alla reglage o tillbehör.

2
Kontakta Husqvarnas återförsäljare de måste ju veta lite om S25 som funnits ett tag på marknaden. Den jag anlitar 5 mil bort har en ambulerande reparatör som kommer och reparerar då och då.

3
Kolla Facebook Forum : OVERLOCK och SYTOKIGA OVERLOCK. Där hittar du säkert andra innehavare av S25. Kanke nära dig till o med.

4
Jag har HQOL 910 och den har också sewing advisor, fast jag får trycka på knappar för att justera. Det tog ett tag att förstå alla finesser. Men det som är allra viktigast är att maskinen är rätt trädd. Så kolla in det allra först 1-2-3 ggr. För den skall kunna sy även om man inte har rätt inställning för tyget.

Senast redigerad av Pendlaren den 2018-01-31 klockan 12:53.
Pendlaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-01, 19:01   #3
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Hej!
Här kommer en länk till de andra ägarna av Husky S25 här på Sysidan
och vad de tycker om maskinen och vilken service de har fått vart.
Du kanske känner någon av dem eller kan kontakta dem via mail och
rådfråga dem. http://www.sysidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=1354

Tråkigt att det blev så där!! På www.Husqvarnaviking.com kan du gå in
och kolla på alla återförsäljare av Husqvarnas maskiner. De har väl
alla service på den.

Själv har jag Bernina Overlock, har en del år på nacken nu en stampar på utan problem ännu. Så himla skönt!!!
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons