Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-03-23, 21:13   #16
PrinsessanRosa PrinsessanRosa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 93
Som många andra kollar jag bilderna först. Därefter kollar jag om jag fått ngn kommentar.

Forumet har jag slutat läsa, för det är bara liknande trådar som startas om och om igen. Där är ingen struktur och ingen överskådlighet. Hade medlemmarna här googlat innan de startar trådar, hade de funnit att informationen de söker oftast redan finns här.

Sysidan är en fantastisk källa till kunskap.
PrinsessanRosa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 13:40   #17
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag håller med dig och jag vety att det finns en sökruta någonstans men den är svår att hitta....
För en förbättring av sidan skulle jag vilja ha en funktion där man kan lägga in tyg/ garnaffärer mm som kan vara av intresse och dessa skall kunna kommenteras av andra medlemmar och man skall kunna söka på ort.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 14:18   #18
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag brukar kolla forumet först. Sedan tar i en titt på bilderna.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 19:40   #19
Spader-Dam Spader-Dam är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 165
Tittar först om det har kommit nya inlägg och läser en eller flera om dom är intressanta eller om jag kan försöka hjälpa i en fråga. Sen brukar jag titta på bilder om det gjorts något intressant och är det nåt jag tycker fint brukar jag titta vad mer personen gjort.
Kan hända jag tittar lite på annonser och om det har kommit in någon mer av dom fina tipsen med att sy som dom med sy dit blixtlås och kantband
Spader-Dam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 20:35   #20
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Det första jag kollar är de senaste foruminläggen.
Sedan kollar jag om någon har problem med sin symaskin.
Är det något märke eller något fel jag har erfarenhet
av försöker jag hjälpa till.

För det största eländet är ju om symaskinen racklar
när man ska sy. Då blir man ju fast! Tar tid att få
igång den.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 09:55   #21
Xel Xel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 48
Jag tittar på alla nya bilder, går ev in och kollar på andra alster som personer gjort. Tittar i forumet, gör ett inlägg om jag har något att tillföra. Startar ämnen ibland för att ta hjälp och råd av alla underbara, generösa och fantastiskt duktiga personer.
Sysidan ger mig mycket energi och glädje, idéer som leder till att jag "får något gjort" då och då :-) - sy, sticka....ja inte minst tankearbete.
Tycker också det är bra med alla länkar, bloggar osv.
Xel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 00:23   #22
PrinsessanRosa PrinsessanRosa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 93
Smile

@ Gumpan: Vad kärt av dig att kolla om folk har krånglande symaskiner så du kan hjälpa dem.
PrinsessanRosa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 15:15   #23
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Jag brukar också kolla dom nya bilderna, är det något särskillt brukar jag gå in och kolla på annat som personen gjort.
Det är lite smårörigt det här med att komma åt folks album. Det hade varit fint om man kunde gå direkt till att få en lista på vilka andra album personen har lagt upp utan att behöva klicka runt en massa. Men det kanske bara är jag som inte lärt mig hur man gör smidigast?
Att det fortfarande är problem med att gå tillbaka till första sidan i "nya bilder" eller i någons galleri stör mig också, även om det går att backa i webläsaren för att komma tillbaka.

När jag kollat bilder brukar jag gå in på min sida och kolla om jag fått några gästboksinlägg, kommentarer på bilder eller något annat skoj.

Sen brukar jag gå in och kolla på folks profiler från listan med besökare på min sida. Framförallt folk som kommenterat går jag alltid in och kollar lite nogrannare. Gillar dom något jag har gjort är ju sannolikheten hyfsad att jag ska gilla något dom har gjort.

Sen skummar jag igenom nya inlägg i forumet. Är det något som intresserar mig på gång kan jag bli kvar på forumet ett bra tag, annars är det kvickt kollat.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-28, 10:48   #24
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
Det har varit jätteintressant att läsa alla svar! Ser ut som vi har en klar "vinnare", Nya bilder, med Nya foruminlägg som god tvåa.

Mina önskemål om förändringar skulle vara:

Fler Nya bilder på startsidan, 5-6 st. Gärna som en rad högst upp, inte som en kolumn som idag. Och INTE som nån rullande film eller annan animering, dagens funktionalitet är bra med att senast inlagda läggs först, och via länken kommer man till alla nya bilder.

Nya foruminlägg på startsidan: Gärna fler, och samma funktionalitet som i vyn Nya inlägg, d.v.s. när man håller muspekaren på rubriken får man upp första raderna.

De där stora blaffiga knapparna mitt på sidan (Forum, Bilder, Ordlista, Bloggar, Kartan, Annonser, Skrivbord): Varför upprepa nåt som redan finns som flikar? De flesta finns dessutom som en egen frame på startsidan. Vad jag kan se så är det bara Ordlista, Kartan och Skrivbord som inte finns annanstans. Det skulle räcka med att ha "knapplänkar" till dessa 3 (och de behöver inte vara så stora heller).

Sen tycker jag att man borde skilja på vad som är information från Sysidans admin och artiklar som skrivs av medlemmar. Nu hamnar detta blandat i samma hög både i Arkivet och under Nytt på Sysidan. Kanske 2 kategorier som t.ex. Sysidan informerar och Artiklar av medlemmar. Det går säkert att klura ut bättre namn. Många av artiklarna är ju tutorials, men jag tycker de svenska orden Handledning eller Arbetsbeskrivning låter så tekniskt.

Externa länkar under Nyheter: Kan man inte göra länken direkt till artikeln?

För egen del skulle jag inte sakna Nya medlemmar och Nya länkar om de försvann från startsidan. Är man intresserad kan man ju se det på resp. flik. Senaste recensioner skulle kunna ligga längre ner på sidan.

Det är lite komplicerat med Mina album. Varför ska man gå in på 2 olika sätt för att lägga till/redigera bilder och för att bara titta på dem?

Kanske kan man hämta det gottaste från dessa sidor:
http://www.craftsy.com/
http://www.sewing.com/
http://craftgossip.com/

Ingen av dem är perfekt, men lite inspiration kanske?
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 10:20   #25
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Igårkväll hann Christer fixa lite med Sysidan, och omstrukturering av förstasidan. Många av de förslag du har Symamsell har jag också haft önskemål om nu ett tag, de oranga knapparna till exempel, de är borta nu. Även nya länkar och medlemmar. Nu ser man fler nya bilder på förstasidan också. Blädderfunktionen är fixad på bildsidan så nu kan man hoppa bakåt och framåt på bildsidorna.

Sidan har också breddats och vi kommer i små omgångar att göra små förändringar framöver. Texten till exempel ska bli större mm.

Bloggsidans förstasida (under fliken bloggar) har också fått ett nytt fräschare utseende.

Hoppas det uppskattas!

/Ulrika
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 11:08   #26
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Det blev jättefint
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 11:19   #27
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Tack så mycket Symamsell som startade den här tråden och Ulla och Christer som lyssnar på oss medlemmar och bara gör sysidan bättre och bättre. Jag har haft fullt upp och inte hunnit vara inne här på länge nu och blev både förvånad och glad när jag fick se den "nya" sysidan.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 13:34   #28
Kickelina Kickelina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 138
Det blev jättebra.
Kickelina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 16:53   #29
ann-marie.gunnarsson ann-marie.gunnarsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 61
Smile

Jag tittar på alla bilder först. Blir så otroligt inspirerad av alla bilder och allt som tillverkas. Sedan läser jag i forumet. Tycker att sysidan är jättebra!!!
ann-marie.gunnarsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 20:35   #30
Maribu Maribu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 79
kollar mest nya bilder. använder också forumen till att hitta hjälp i gamla trådar eller skriva egna frågor - alla som svarar är så himla hjälpsamma och vänliga - tack till er! försöker svara själv efter bästa förmåga men det finns så många andra som är så mycket duktigare...
Maribu är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
vad tittar du på sysidan

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons